Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har DU skrevet DIN målsætning?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Et liv uden mål er et liv uden mening. For at dit liv skal have indhold og mening må du have mål, både kortsigtede og langsigtede, og hele tiden opleve følelsen af at arbejde hen imod dem.
Din forventning om at nå dine mål er forudsætningen for at du du kan have visioner.

For at bevare din selvrespekt er det nødvendigt at opleve succes. Succes oplever du hver gang du når et mål.

Du må kende dine mål for at nå dem, hvis du ikke ved hvad dine mål er kan du aldrig nå dem.
At beslutte hvad man vil have ud af tilværelsen er så vanskeligt, at de fleste aldrig får taget sig sammen til at gøre det. De fleste ønsker at få mere ud af deres tilværelse, men de ved ikke hvad dette “mere” er.
Når mennesker har et mål er det ofte materielt: Et større hus, succes med sit firma, flere penge, en lækker bil. Det er mere sjældent, at mennesker gør sig klart, hvordan tilværelsen bliver mere meningsfuld, hvordan ens relationer til andre forbedres osv.


Overvuder ikke betydningen af dine materielle mål. Det vil formentlig give dig større selvrespekt og livskvallitet at nå dine immaterielle mål:

- udvikle nye færdighedder
- turde sige det du mener
- gøre det du har lyst til
- få mere tid sammen med dem du holder af

 


Skriv din målsætning ned:


Hvad vil jeg lave?
Hvad vil jeg være?
Hvad vil jeg se?
Hvad vil jeg have?
Hvorvil jeg hen?

Skriv alt ned hvad du kan komme i tanke om...Og skriv ned hvor mange år det vil tage per mål: 1, 3, 5 eller 10 år. Vælg herefter 4 mål i hver kategori 1, 3, 5 og 10 år og skriv derefter en detaljeret forklaring om hvert af de valgte mål. Skriv derefter en forklaring på hvorfor at du har valgt disse mål. Hvis du ikke kan svare så vælg et andet mål. Tilføj nu et punkt 6. Hvem vil jeg dele alt dette med? Man bør have nogen at dele med!

Tilføjelse: Skriv fire visioner 1, 3, 5 og 10 år som hver handler om hvordan ser en dag ud i dit liv... ud fra din målsætning om 1 år, 3 år, 5 år og 10 år. Du vil blive facineret over hvor tæt disse visioner vil komme til at stemme overens med din hverdag.

Med venlig hilsen

Ove Bjørn Kraft
5252 8888

 

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Supert :-) Elsker den slags indspark. Smile

Har personlige noter helt tilbage til 1983. Lang tid før der var "Coach" til

Behøver vel næppe, at fortælle det virkerIdea

Use it or loose itAutomobile

Jimmy

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)