Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske rigmænd går konkurs på stribe

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jeg synes da ikke, at man skal "negligere krisen", men det må gælde om også at se de positive ting, selvom det

kan være svært.

Ja, der er da heldigvis osse en del positive følger af krisen, såsom det "tæppeløfteri" som jeg nævnte før. Og jeg synes osse at det er passende at der nu er mere fokus på bankerne og deres rådgivere.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan da ikke se positivt på finanskrisen! Mon ikke de mange tusinder mennesker som indenfor bare den sidste måned har mistet deres job ser lidt negativt på den...sammen med deres familier og naboer osv?? Og hvad med alle de gode gamle virksomheder som kæmper bare for overlevelse...heraf mange der helt falder i svinget. Eller med alle de mennesker der havde sparet op og sat deres kære penge i "sikre" aktier som Danske Bank og AP Møller?

Ja, måske må en listig pantebrevsspekulant af med sine Armani-dragter og sommerhuset for en tid - og det er der tilsyneladende en del der synes er fedt. Men han har jo alligevel et helt andet forhold til sine penge, fordi de var fiktive allesammen. Og den slags propper altid op igen.

Jeg har meget mere ondt af alle de gode mennesker som har knoklet et helt liv for at tjene gode solide penge - og som mister dem nu.

Og ja, bankerne trænger til en kæmpe lærestreg. Men på hvilken bekostning?? Det bankerne som det primære har lært ved denne krise er, at de skal være mere kritiske når de låner penge ud. Fint nok. Men tænk engang at være virksomhed eller iværksætter der skal låne til et udviklingsprojekt af en eller anden art. Bliver det nu ikke lidt svært for bankerne at tro på den gode chance?

Jeg kan virkelig ikke se det positive i krisen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke,

Nu ved jeg ikke, hvem dette var et svar til =)

Men jeg er helt enig i at krisen rammer så utroligt mange mennesker, som har knoklet et helt liv for at få en forretning, eller hvad ved jeg op og stå, og dette er da virkelig også beklageligt.

Men jeg gider ikke bruge al min tid på et "sørge" og tænke på alt det forfærdelige krisen har medført, dermed ikke sagt at jeg ikke er klar over problemet, men det handler om at se frem og få det bedste ud af situationen som den ser ud pt. Der vil aldrig komme noget godt ud af, at dvæle ved det gamle, nej det handler om at se positivt på de muligheder der opstår pga. krisen, således at det ikke kun er ondt den medfører.

Jeg håber du forstår hvad jeg mener =)

Dbh Rasmus

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune!

Jeg er helt enig i at rigtig mange danske banker har kvajet sig med at låne penge ud. Her den anden dag hørte jeg at en bank var gået konkurs fordi at det havde tabt 40 mil på 1 virksomhed!

Så de ødsler egentlig vores penge væk. Så man kan ofte stille sig det spørgsmål;: Skal man hæve det hele og investere i et pengeskab?? For jeg vil gerne være 100% sikker på at mine penge er i banken den dag jeg skal bruge dem!

Omkring de mange rigmænd, ja så kunne ingen jo have forudset denne krise, men at storre "rigmænd" har mistet mange penge på krisen, forstår jeg ikke. Hvorfor ikke låse fast og sig okay, vi kan udvide og tjene kassen eller vi kan tage den med ro i det næste ½ år og så få nogle penge låst fast i banken og så ikke risikere at vi lukker om et ½ år, fordi at vi satsede og tabte!

Kan godt følge dig i at man ikke burde respektere de rigmænd fordi at de har ødelagt en MASSE for os andre! Men de har alligevel også formået at udvikle noget for Danmark og gjort at andre firmaer kunne starte op pga. dem.

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Scheuer-Larsen:
så er krisen også en perfekt mulighed for at ruste sin egen virksomhed, at få indført de længe trængte effektiviseringer der har været brug for, og så er det klart at man sikkert har et par konkurrenter som ryger i vendingen også. Så jeg tror på, at dem for kigget indad og tilpasset sig, vil klare sig endnu bedre i fremtiden og stå stærkere efter krisen, end de gjorde før.

Hørt. Der åbner sig nogle muligheder, som man ikke havde eller tænkt på, at man havde, før krisen og de kommer en til gode senere. Så puds facadeskiltene, hold flaget højt og kom stærk ud af krisen.

-Ole

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)