Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabat og lavpris!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære med-aminoer!

Jeg skriver dette her, fordi jeg er ved at blive frusteret over al den fokus, som alle har på rabatter og lavpris. Ingen vil betale det, som varerne eller tjenesteydelserne koster - og det er faktisk nærmest en hån over for os hårdtarbejdende mennesker, der rent faktisk gør et stort stykke arbejde for at levere noget ordentligt og gennemført arbejde.

Det gør det så heller ikke bedre, at rigtigt mange iværksættere slår sig op på at være billigere fremfor at være BEDRE, DYGTIGERE eller levere HØJERE KVALITET! Det er utroligt, at der findes et utal af hjemmesider, hvor man kan købe billigt vvs, hvidevarer eller radio/tv. Det er mig en gåde, at folk vil indkøbe noget i dyre domme og sælge det med en flad hundredekroneseddel i avance, når de trods alt løber en stor risiko. Og hvorfor vil de kun tjene hundrede kroner, når de kunne finde en ordentlig niche og tjene gode penge?

Jeg savner seriøs innovation her. Hvor er de nyskabende ideer? Danmark har masser af iværksættere, men mange af dem er kopier af allerede eksisterende virksomheder - og rigtigt mange forsøger sig halvhjertet og bringer ikke andet end rabatter og lavpriser med sig, men ingen kvalitet.

Er jeg den eneste, der har det sådan? Det håber jeg da ikke - og jeg håber at høre fra de mange af jer, som har det på samme måde og irriteres over, at man bare underbyder hinanden fremfor at tilbyde noget anderledes, mere gennemtænkt eller højere kvalitet fremfor bare lav pris....og meget ofte en ringe kvalitet til følge.

Hver gang nogen af os falder i og accepterer lave priser og dertil hørende dårligt udført arbejde, så brødføder vi en person, som aldrig skulle have haft opgaven og så skal den tillige laves om bagefter.

Mon det er derfor at håndværkere elsker Gør-Det-Selv folket?

Håber I er med mig her :)

Flemming 

Er du træt af lavpris?

  • Hell no - jeg vil have det billigst muligt og nægter at betale det som man forlanger! (33,3%)
  • Måske, jeg kan godt se din pointe, men jeg kan nu godt lide at få rabat, selvom jeg måske får noget møg for pengene. (0%)
  • Ja, jeg er enig - jeg vil også hellere have noget ordentlig kvalitet fremfor lavpris (66,7%)
  • Totalt antal stemmer: 15
tag

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt forstå din frustration, men jeg mener dog ikke at en simpel afstemning tjener noget formål.

Hvis jeg skal have en liter mælk fra Arla så vil jeg naturligvis have den til LAVPRIS. Om den har kostet 5,- eller 50,- er underordnet da det er den samme mælk jeg får. Det samme gælder hårde hvidevarer, byggematerialer osv.

Men i samme sekund jeg køber tjenesteydelser er prisen knap så væsentlig. Eksempelvis havde jeg bilen til service forleden. Jeg afleverede min Toyota til Monk Biler i Valby og aldrig nogensinde før har jeg betalt så meget for et 30.000 km service (7.500,-) men aldrig nogensinde før har jeg fået så god en service, så til trods for prisen kunne jeg ikke drømme om at sende bilen andetsteds næste gang behovet opstår.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med steinway om at det kommer an på hvad det er man køber. Hvis jeg køber mange ting i en butik (eks. tøj) så kan jeg godt finde på at forsøge at skære noget af prisen.

Men hvis en kunde prøver at sige at min timepris er for høj, så beder jeg ham om at finde nogle andre. Det samme er at hvis jeg køber en tjenesteydelse, så betaler jeg hvad de forlanger uden brok.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming.

Jeg kan da godt forstå din irritation over alle de udbydere af billige varer derr er i stort set alle brancher, men jeg er ikke enig med dig i at det er dårligt.

En vare koster dét som man kan få for den, og vil man sælge f.eks. et fladskærms TV, må man rette prisen ind efter markedet.

I øvrigt er det mit indtryk at det netop er de STORE firmaer som "dumper" priserne, f.eks. Elgiganten når det drejer sig om elektronik.

Som forbruger kan man jo ikke gøre andet end at udnytte situationen, og det betyder at udbyderne må være mere vågne.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg tror at hele denne lavprisbølge er et resultat af den panik der er opstået på baggrund, af de kæmpe forandringer der er ved at ske. Kommer lige til at tænke på Gnags nummer Burhøns!!! Nå Fokus Sif

Det er helt naturligt, at det ukendte er skræmmene - Men jeg tror, at alle disse forandringer vi er midt i. Netop vil resulterer i mere Kvalitets bevidsthed. Derfor tager jeg/vi det også helt roligt i vores butik. Her kan du ikke finde nogle lavpris varer eller udsalgs varer for den sags skyld!!!

Vi tror på Kvalitet!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Super svar, der er kommet her!

Jeg kan se, at der er nogen, der er enige med mig, men ikke alle og det er jo godt, så debatten er igang.

Selvfølgelig forstår jeg, at man ikke gider betale 50 kr for en liter mælk og det skal man da heller ikke. Pris og ydelse skal hænge nogenlunde sammen.

Når vi taler Elgiganten og dumping af priser, så har det noget med stor-indkøb at gøre og den lavere pris gives videre til kunden. Men Elgiganten har faktisk stadig personale til at hjælpe kunden med at træffe nogle valg og mere.

Det, som jeg ikke forstår er, at folk er så forhippet på prisen, at de er villige til at bruge både halve og hele dage på at finde ud af, hvor de sparer 500 kr på et køb til 10.000,- og samtidig giver pokker i, at de rent faktisk har modtaget kyndig vejledning hos veluddannet og dygtigt personale og derpå lægger deres indkøb i en netbutik, som alene spekulerer i pris, men ingen andre serviceydelser har? Det er da enormt træls for os, der ved alt om produkterne, guider folk til at træffe nogle valg der dækker deres behov - og så vil de ikke betale for, at vi har fået en uddannelse, er dygtige til det vi laver og forstår kundens behov.

Til sidst: Thumbs up for Monk, der åbenbart forstår at give folk en oplevelse, der får kunderne til at komme igen!

 

Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå din frustration, men du driver en god forretning med gode produkter, er der stor chance for, at de kommer igen eller køber yderligere. Det er netop konceptet med vores tilbud på www.trenddeals.dk, hvor 60% køber mere end, hvad tilbuddet var på og 40% kommer tilbage til butikken.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming Rasmussen:

Det, som jeg ikke forstår er, at folk er så forhippet på prisen, at de er villige til at bruge både halve og hele dage på at finde ud af, hvor de sparer 500 kr på et køb til 10.000,- og samtidig giver pokker i, at de rent faktisk har modtaget kyndig vejledning hos veluddannet og dygtigt personale og derpå lægger deres indkøb i en netbutik, som alene spekulerer i pris, men ingen andre serviceydelser har? Det er da enormt træls for os, der ved alt om produkterne, guider folk til at træffe nogle valg der dækker deres behov - og så vil de ikke betale for, at vi har fået en uddannelse, er dygtige til det vi laver og forstår kundens behov.

Det var da en super arrogant måde at se dine (potentielle) kunder på.

For det første så er 500 kr. sparet på et køb til 10.000 lige så mange penge som 500 sparet på et køb til 600. At den procenvise ændring i prisen er større, gør ikke det absolutte beløb større.

For det andet så er det din egen skyld hvis folk ikke vil betale ekstra for de produkter du sælger. Det er det fordi det er dit eget ansvar at kommunikere hvordan dit produkt er bedre end de billige produkter. Derudover så skal forbedringen i produktet være mindst 500 kroner værd hvis du sælger dit produkt 500 kroner dyrere.

Kunderne skylder ikke dig noget, og hvis du ikke kan sælge dine varere dyrere end dine konkurrenter, så gør du mindst én ting forkert. Hvis kunderne ikke vil betale ekstra for dine produkter, så er den bedre kvalitet eller de ekstra features ikke vigtige for kunderne, og i hvert fald ikke det værd du vil have for dem, eller også formår du ikke at forklare kunderne hvorfor/hvordan de får endnu mere værdi end det de skal betale ekstra for dine produkter, ud af produktet,

 

Jeg vil generelt gerne betale ekstra for et godt produkt, men jeg vil ikke betale for ting jeg ikke føler at jeg har brug for. Prøv at tænke på det du tilbyder mere end de billigere konkurrenter for sig selv, og se så på hvor meget ekstra du tager, I dit eksempel kommer en kunde måske til at betale 500 kroner ekstra for 10 minutters vejledning. Er vejledningen så meget værd?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Jeg kunne ikke være mere enig i dit indlæg. AminoFreelancer er ikke mindst helt hen i været. De priser, folk tilbyder sig selv til, bærer tydeligt præg af, at de er desperate efter opgaver. Jeg nægter simpelthen at påtage mig en stor opgave for det budget, der som oftest sættes af til den: 200 - 2.500 kr. Jeg har flere gange tilbudt at løse en opgave for eksempelvis 3.000 kr. (eller lidt mere for at det kan betale sig), men jeg får naturligvis ikke opgaven.

Problemet er muligvis, at der er mange, der efterhånden ikke forbinder pris og kvalitet med hinanden, fordi det er blevet så nemt at få et lavt og "bedre" tilbud, både på Amino, AminoFreelancer og sikkert også mange andre steder.

Jeg håber, at det er krisen, der er skyld i folks "desperation", og at det vil forandre sig, når den engang er overstået.

Om det er krisen er dog svært at sige, det kan også være, at det skyldes, at folk bare er blevet meget mere forvente og forkælede: i dag er det jo nærmest en selvfølge, at mange henter musik og film direkte fra nettet uden at betale for det? Indifferent

Ja, jeg ved godt, at jeg nu lyder som en sur, "gammel" mand, men jeg har også været frustreret over den samme problemstilling de sidste ca. 6 måneder, hvor jeg har haft rigtig mange, der ikke vender tilbage på de prisoverslag, jeg har givet dem, selvom det umuligt kan gøres billigere i betragtning af, hvad der investeres af timer, og hvad der skal betales i skat.

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Hvis du bare giver et prisoverslag og ikke viser hvordan du er bedre end dem som koster det halve, så er det forståeligt at folk vælger det billige alternativ. Du kan sidde og beklage dig over at verden ser sådan ud, eller du kan begynde at arbejde på at give nogle tilbud der viser at du har erfaring og at du kan lave opgaven bedre.

Hvorfor skal folk vælge den dyre løsning hvis de tror at løsningerne er ens? Måske har i bare været forkælede, men det handler altså om at i både skal skabe værdi for kunden, men også vise kunden at i er alle de penge værd som han kommer til at betale.

Du kan helt sikkert få en masse gode kunder der gladeligt betaler det du er værd, hvis du viser dem at det giver dem ekstra værdi at vælge dig.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)