Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Surftown

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er igang med at lave en webshop. Jeg har ikke lyst til at bruge så mange penge på det så derfor surfede jeg lidt rundt på nettet og faldt så for surftowns tilbud (http://surftown.dk/webshop) der står på siden at det er en komplet løsning med sitebuilder og betalingsløsning. Alt dette koster ca. 3800kr.

Er der nogen af jer der kender til denne løsning? og er der evt. nogen som har prøvet det? er der nogle skjulter gebyrer og ekstra omk?

Synes bare det lyder vildt billigt når man tænker på at de skriver det er med betalingsløsning og det hele.

Jeg håber i kan hjælpe mig:D
På forhånd tak

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover ovenstående priser så kommer der udgifter til oprettelse hos PBS, eventuelt sikkerhedsstillelse overfor PBS samt det årlige kortgebyr til PBS.

Der er et link til priserne hos PBS på den side du selv linker til.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er den del jeg ikke helt forstår. Hvorfor skriver de at der er betalingsløsning hvis man alligevel skal oprette noget andet?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi Surftown driver den betalingsgateway der fungerer som bindeled mellem din webshop og PBS.

En handel på en webshop foregår sådan cirka således:

1. Kunden finder varen på en webshop, smider den i kurven, vælger betalingsform osv..

2. Kunden sendes videre til betalingsgatewayen og udfylder kortinformationer.

3. Betalingsgatewayen sender informationerne til PBS der godkender transaktionen.

4. Betalingsgatewayen modtager svaret fra PBS og sender kunden tilbage til webshoppen.

5. Webshoppen viser kunden en kvittering for gennemførsel af handlen (hvis den da er gået igennem)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay på den måde. Så det som de kalder betalingsløsningen er egentlig bare det der gør at man kan koble sig til PBS? Hehe tror sku efterhånden jeg har forstået det nuBig Smile

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er egentlig din mening om selve surftown? er det et okay sted?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart er mit indtryk af surftown positivt, direktøren er  aktiv her på Amino og med ham ved roret  gør surftown rigtig meget for at skabe en god dialog med deres kunder (modsat mange andre hostingfirmaer af deres størrelse i branchen)

Alt efter dit eventuelle behov for hjælp hele vejen gennem processen med at få din shop op at køre osv, så kan det være du skal alliere dit med en ekstern konsulent der har erfaring med opsætning af deres shopløsning.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kim

Jeg har benyttet deres webshop løsning, og var egentlig ganske tilfreds. Det er ikke et system man skal kaste sig ud i, med forventningen om at alt står klar ved levering. Man skal have en lille smule it-kompetence.

Surftown bruger oscommerce, som har bl.a. multisprog. ( det er cool ) Jeg downloadede derefter et skin fra nettet og så var jeg igang. Desuden ligger der ton af features gratis på nettet til oscommerce.

Det er en billig og fin løsning, men hvis du skal igang med en pro webshop, vil jeg nok vælge andre udbyder så som Scannet...

Held og lykke med din shop...
Thomas

 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det skrives ovenfor, benytter surftown osCommerce, som generelt set er et rigtig godt, open-source shopsystem. Med surftowns pakke, får du hosting og gateway hos samme udbyder, hvilket selvfølgelig er meget rart. Surftown kører desuden med delt SSL, hvilket betyder at du kan tilbyde sikre sider uden at selv at skulle købe SSL certifikat.

At webshoppen er "inkluderet" skal du ikke ligge så meget i. OsCommerce tager 5 minutter at downloade og installere på en hvilken som helst server der kan håndtere det. Som det også skrives ovenfor, er osCommerce ikke voldsomt lækkert at se på som det kommer, men det kan hurtigt friskes op med et nyt design. Enten fra en template, eller noget du får lavet "ude i byen". Der findes som nævnt også en masse moduler man kan installere for at få flere features. DOG er osCommerce ikke helt så smart til at håndtere udvidelser som forskellige andre systemer. Det kræver derfor lidt tid hvis man skal installere mange udvidelser.

Afhængigt af hvor teknisk anlagt du er, kan du selv klare tilpasningen af din webshop. Alternativt kan du alliere dig med en der kender osCommerce systemet, og få det som du vil have det. Det vil selvfølgelig også være lækkert at få lavet et unikt design til din shop. Jeg er selv rimelig hjemmevandt i systemet, og ved at der også er mange andre her på Amino som kan hjælpe. Hvis det er relevant må du sige til.

Mht. hosting, syntes jeg surftowns pakke er rigtig fin. Der findes dog også alternativer, hvor du køber et webhotel og betalingsløsning andetsteds. Så kan du faktisk slippe afsted med under 300,- dkk pr. måned, men der er selvfølgelig også en grad af sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Det første jeg ville gøre hvis jeg var dig, var at finde ud af om det er osCommerce du vil have. Tjek de andre på markedet både gratis og betalte, og sammenlign. Hvis vi antager at du syntes rigtig godt om osCommerce, kan du herefter tage kontakt til en der kan hjælpe dig med opsætningen. Denne kan helt sikkert også hjælpe dig med hvor det er hensigtsmæssigt at få det hostet.

Har du selv mod på at rode med design og udvidelser, kan du bestille webshop ved surftown - så er du i gang for en rigtig billig penge!

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Hvis vi antager at jeg vælger surftowns løsning. Kræver det så en rimelig grad af færdigheder inden for computer viden. Hvad vil du tro den billigste løsning er og hvad vil du tro den billigste løsning koster?

På forhånd tak for hjælpenBig Smile

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)