Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain redirects til forsiden - et problem?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Alborg
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har lige et spørgsmål vedr. Dandomain URL'er og deres redirects til forsiden.

Hvis man retter navnet på en vare, så retter man dermed også URL til til varen. Den gamle URL vil herefter blive redirected til forsiden, og varen man man rettede navnet på får en ny URL. Det samme gør sig gældende, hvis man retter i menuer!

Er det ikke et problem i forhold til google?

Vil google næste gang den crawler den "gamle" URL - som nu bliver redirected til forsiden - fjerne dette resultat, eller vil resultatet for altid ligge i google til irritation for besøgende, der ikke får det resultat, som title og description beskriver. Hvis det er tilfældet, så skal man ihvertfald tænke sig grundigt om, inden man opretter en masse varer, som man så har tænkt sig at rette til løbende?!

Håber jeg gjorde mig forståelig.

Søren

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Den mest optimale løsning når man benytter redirects er, at viderestille gammel URL til den ændrede vares nye URL eller til varekategoriens produktoversigtsside. På denne måde videreføres mest mulig værdi til en destination så tæt på det specifikke produkt som muligt. – Man kan dog diskutere, om blot små modificeringer af af varens navn, bør få automatisk indflydelse på URL'en. Jeg foretrækker personligt at kunne rette disse forhold manuelt.

Til anden del af dine spørgsmål: Varens gamle URL vil blive fjernet fra Googles søgeresultat ved næste crawling. Varens nye URL skal herefter kæmpe sig op i søgeresultaterne på ny, hvilket kan tage sin tid.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Bare rolig Google skal nok finde dine gamle slettede sider og fjerne dem, samt erstatte dem med de nye.

Du kan dog opleve en periode hvor dine sider stadig ligger på Google som døde links.

 

Dette er ikke så meget direkte til dandomain, men generelt til sider der skifter url, og ikke automatisk bliver redirected

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Tag fat i Dandomain, Søren. Shoppen skal ikke gøre det der - den 301 redirecter fra gammel til ny URL som standard.

Du får naturligvis ikke døde links i Google af det, da der redirectes. Men igen: Dandomain shoppen burde faktisk lave 301 fra gammel til ny URL pr. automatik. Vi har en shop fra Dandomain i et af vores andre selskaber - www.bd-store.dk - og den laver pr. automatik 301, hvis vi ændrer en URL. Den ligger godt nok på egen server, men det tror jeg ikke, gør nogen forskel.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Christian Senna:

Bare rolig Google skal nok finde dine gamle slettede sider og fjerne dem, samt erstatte dem med de nye.

Hvis 301'eren er lavet forkert, så vil de gamle sider ikke blive "erstattet" af de nye. Så vil de nye sider blive nye og ikke nyde godt af de gamle siders indeksering.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

igen niels hvis du læser mit indlæg vil du se jeg snakker om sider der ikke har redirect.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Christian Senna:

igen niels hvis du læser mit indlæg vil du se jeg snakker om sider der ikke har redirect.

Tråden går på redirect men selvom der ikke er redirect så kan siderne ikke blive "erstattet" da der er tale om nye sider.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ja tråden går på redirect, men der spøres faktisk også om det jeg svarer på.

Definationen af erstattet er vel at noget bliver fjernet og noget andet bliver sat ind !!! eller er jeg helt blæst på den........

Er godt klar over placering og værdi ikke bliver erstattet. Men i Googles index bliver den gamle fil blive fjenet og erstattet med den nye.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Christian Senna:

Definationen af erstattet er vel at noget bliver fjernet og noget andet bliver sat ind !!! eller er jeg helt blæst på den........

Er godt klar over placering og værdi ikke bliver erstattet. Men i Googles index bliver den gamle fil blive fjenet og erstattet med den nye.

Hvis et link bliver erstattet i Googles index så overtager det nye link det gamle links index-placering.

Hvis man IKKE redirecter det nye link til det gamle, så går det nye link IKKE ind og erstatter det gamle. Det gamle vil stadig være der indtil Google har været forbi og ser at det ikke findes længere (at man ikke har sat redirect på) og det nye skal nu "kæmpe sig op".

Sætter man derimod redirect på, så bliver det gamle link ERSTATTET af det nye.

Det kan godt være at det er det du mener, men så er det det du skal skrive. Du skal huske på at du skal skære det ud i pap (ikke fordi folk er dumme, men fordi ting kan misforstås).

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)