Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analyse af ide

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kontakter Dansk Supermarked og COOP mandag og skriver derefter til jer.

Jeg kommer fra København:o)

Min mail er markbsp(at)hotmail.com, hvis det er

Mvh MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blandt jer som har tænkt over bedre søgemuligheder, og jeg har nogle gode idéer til dette projekt. Min mail er mit brugernavn @gmail.com

Desuden er flere tilbudsaviser hosted af andre end butikkerne idag f.eks. zmags.com, e-pages.dk, og lign. 

Jeg har også andre IT-projekter i hovedet hvis der er nogle som kan udføre dem, da jeg ikke selv er hård til at programmere endnu, et af dem drejer sig om et "mini"OS.

Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hej faldt lige over jeres tråd,en kammerart og jeg (fra sjælland ) har leget med samme ide igennem et halvt års tid,

og lavet en brainstorm over gode ideer og indhold til sådan en side,

og er nu igang med at udfærdige en foretningsplan med ide og eksistensgrundlag.

og har os kontakt til en grafiker som kan hjælpe med designet af siden

vi sidder os og er på jagt efter en holdbar løsning til opdatering af priser det er jo en hel del dataer der skal være styr på. Huh?

men sjovt at se andre os har fået samme ide det betyder jo bare at der er noget om snakken der er et marked og ideen er god

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har også selv haft denne idé, men jeg tænkte også i lidt andre boldgader da jeg vidste at der var flere eksisterende sites med lignende funktion, og så skal man jo kunne differentiere sig.

Det jeg tænkte, var at i en travl hverdag, hvor indkøbet er rutine og sker i den lokale købmand, uden at tænke for meget over hvilke penge der er at spare. Så skulle man udvikle et system, hvor du taster ind, hvor du skal hen idag, f.eks. fra forstad til arbejde i byen, så ville den regne ud, hvilket supermarkeder på din vej der har de bedste priser på de vare du efterspørger, eller de vare der passer ind til den aftensmad du ville lave.

Det handler ikke så meget om at oplys tilbud, der handler om at gøre det attraktiv at få dem oplyst =) Dette var blot en af de features jeg tænkte ind - og det kom udfra, hvorfor ville jeg vælge at benytte mig det site =)

Der er mange muligheder, et intelligent program der lære dine "vaner", hvor meget mælk du køber på en uge etc. Så får du en sms når du mangler mælk, og hvor det er billigst i forhold til din lokation osv. osv. =)

Det var "guldkorn" nok for idag heh

Dbh Rasmus

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Sjovt du nævner denne feature,da en mine ideer til at differentiere sig netop var at man kunne indtegne 2-3 ruter (måske vha. Google maps) man kørte jævnligt og så få det billigste tilbud på siden på en række varer, men også på mobilen.

Det er godt at vide der er flere der tænker de samme ideer og det betyder formentlig også at der er et marked for det.

Til Jakob:

Som du kan se tidligere i denne tråd, prøver vi også at finde ud hvad det kræves for at lave sådan en side og konkurrence er altid godt. Jeg håber det går godt for jer.

Mvh MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Hadsten ved Århus
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan tænker du der skal tjenes penge på det? Ikke for at være negativ, men jeg synes det lyder som noget det er svært at få indtjening på, så det er måske noget du skal overveje, hvad er forretningsmodellen omkring dette. Mit råd er at holde godt øje med de andre.

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

Vi har ikke lavet en forretningsplan endnu, da vi har valgt at finde ud af om det overhovedet er muligt at lave siden/løsningen. Hivs løsningen er mulig er næste skridt forretningsplanen.

Umiddelbart ville indtægterne primært komme fra annoncer, men vi har da også række ideer til andre ting. Når jeg skriver annoncer mener jeg ikke kun banner , men på mange flere niveauer end det.

Negativitet/kritik er altid godt, dette gør at man kommer ud af sin positive osteklokke:o)

 

Mvh MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej MBSP mange tak og i lige måde  håber os det bedste for jer.

Hej Poul

når man først når til at udarbejde et eksistensgrundlag er det et af de først spørgsmål der skal besvares og der er masser af gode muligheder,og de dukker hurtigt op hvis man ser sig lidt omkring,det skal jo helst ku lade sig gøre uden forbrugeren skal til lommen Smile

Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine idéer gik blandt andet på at få forretningernes totale varesortiment op på siden i samarbejde med forretningerne selv så det ikke kun gik på tilbud, men på hele ens indkøb. Der skulle være stor søge frihed blandt varene (øko, tilbud, producent, varenavn osv.) samtidig kunne man evt. taste sin indkøbsseddel ind og vælge på en afkrydsning hvilke forretninger man ønskede at inkludere. Når søgningen var færdig, kom et resultat sorteret efter forretninger, varer samt pris osv. herefter kunne man fravælge enkelte forretninger hvis de kun havde 1 vare billigere f.eks. så man ikke kørte 5 steder for 5 tilbud ud af 15 varer man skulle købe, for så er det nok dyrere i tid, benzin og slid på bilen ifht. den krone man kunne spare på varen.

Men der er jo masser af muligheder med sådan noget, det er jo kun et spørgsmål om man kan se dem eller ønsker at bruge dem.

Et tillæg til siden kunne være SAMKØB. Her kunne være tale om at brugere har mulighed for at bede andre i samme område om, at købe noget med for en, det lyder måske ikke dansk, men det er en mulighed. F.eks. hvis en ældre lægger en note om at hun mangler æg til makspris på 20kr for 15stk. og vil give 10kr for levering. En nabo læser det og køber denne vare med til hende. I tillæg kunne man i denne forbindelse have mulighed for at bruge paypal så færre ville blive snydt, røvet eller lign.

 

Jeg er idémand, ikke handlingsmand.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)