Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for "mellemled" ved webshop

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for et par gode råd til handel med udlandet. Jeg har 2 scenarier:

1) Jeg har på en privat hjemmeside heste til salg fra Portugal. Af siden fremgår billeder af min egen hest, og der er et menu-punkt der hedder "salgsheste". Der står blot, at der i Portugal står heste til salg fra diverse avlere, og jeg fremviser billeder og videoer af hestene. Der kan evt. være angivet en pris. Interesserede kan kontakte mig for yderligere information om hesten og "viderestilling" til sælger - reelle salgsforhandlinger foregår direkte mellem køber og sælger. Jeg får 10% i provision, hvis jeg anviser en køber der afstedkommer et salg.

Står jeg på nogen måde til ansvar for hestens eventuelle fejl og mangler? Skal jeg registreres på nogen måde som "sælger"? Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

2) Jeg har på samme hjemmeside varer til salg via webshop. Varerne stammer fra f.eks. Portugal. Når kunden bestiller varer via webshoppen, sendes varen direkte fra leverandøren i Portugal, og pengene betales også direkte til leverandøren. Jeg får en provision pr. solgt enhed, som jeg fakturerer direkte overfor leverandøren.

Bør jeg her vælge, at pengene betales direkte til mig, hvorefter jeg får en faktura fra leverandøren, minus min provision? Vil jeg stilles anderledes, om pengene går til leverandøren eller til mig?

Jeg er klar over, at det jo må være mig der er ansvarlig for, at varen er som forventet, når den når frem til kunden, så jeg skal vel have en aftale med leverandøren omkring returvarer og reklamationer? Hvilke ting skal jeg ellers være opmærksom på? Kan jeg på nogen måde fraskrive mig ansvaret for varens kvalitet, fremkomst og andre reklamationer?

Kan jeg på anden måde sælge varer fra udlandet via webshop, hvor jeg minimerer min risiko? Kan det evt. ske som "mellemmand" hvor det tydeligt fremgår, hvem der bærer ansvaret?

Da det vil være en bibeskæftigelse, vil jeg undgå alt for megen administration.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)