Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt råd om GENIAL forhandlingstaktik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart troede jeg en overgang at min nye kunde var i gang med at slå mig ihjel, men det viste sig at være århundredes mest geniale forhandlingstaktik.

Kunden, som bl.a. er medejer af et fitnesscenter, havde foreslået af vi mødtes hos ham og forhandlede om pris mm. Det sagde jeg ikke nej til, da gratis kaffe altid er bedre end det man selv laver
Skype-Wink

Men, hvor jeg troede vi skulle side i et mødelokale og jeg kunne sælge mig selv med gode taleevner, så havde kunden andre planer. Da jeg kom, stod han omklædt og smed resolut mig et håndklæde, shorts, t-shirt og et par træningssko - og sendte mig ud i omklædningsrummet.

Hans tanke har sikkert været, at siden jeg "arbejder med computere", så er jeg splejset, bleg og ude af stand til at løfte noget andet end en computer. Det skal jeg ikke benægte er delvist sandt, men jeg har da båret rundt på et medlemskort til et fitnesscenter i et års tid og da også sporadisk brugt det Smile

Jeg fulgte da også pænt med på hans niveau i starten, men da vi var færdige med - hvad han betegnede som - opvarmning, var jeg mere eller mindre død og i hvert fald parat til at give ham jordens bedste tilbud. Der skulle dog ikke forhandles endnu, for efter en hurtig energidrik og en banan, var vi (læs: mest ham) igen klar til at gå ombord i et maskin-helvede som på bedste vis kan frembringe smerter i en hvilken som helst muskel.

Da vi efter samlet 1½ times hyggeligt small-talk tid, sad i dampbadet, så begyndte han på forhandling. Jeg var på det tidspunkt travlt optaget af at hoste mine lunger op, så min forhandlingsevne sat helt ud af spil og han fik en meget god handel ud af det.

Om det er det faktum, at jeg var hevet ud af mit normale miljø hvor mennesker kan snakke fornuftigt sammen over en kop kaffe, eller om det var fordi jeg ikke normalt får nok motion ud af blot at have fitnesskortet i
baglommen, skal jeg lade være usagt, men jeg må indrømme at hans taktik virkede.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Ha ha ha.... Kanon historie. Kunne være at vi skulle til at overveje mere actionprægede forhandlingsteknikker, når der kommer sælger på besøg en anden gang....

Tillykke med den nye kunde under alle omstændigheder!

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Haha. Hvilken sjov historie.

 

Ja, jeg holder mig ihvertfald fra Fitness klubber på mine fremtidige "salgsturnéer".

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjov historie - jeg sidder lige og ærger mig over at jeg ikke har en Ferrari eller Lamborghini forhandler som kunde som kunne finde på den slags "blødgøring" af leverandører  

mvh Carsten



Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/14/2006 11:03:11 AM
Forfatter: Carsten Jacobsen

Sjov historie - jeg sidder lige og ærger mig over at jeg ikke har
en Ferrari eller Lamborghini forhandler som kunde som kunne finde på
den slags ''blødgøring'' af leverandører 

mvh Carsten





Jeg ved snart ikke... jeg tror ikke rabatterne ville sidde særlig løst hvis jeg først var blevet sat til at vaske og polerer en række biler


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)