Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Budgetter...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Så sidder man her med alle sine gode intentioner, ideer, forretningsplaner "og jeg skal gi' dig en ordentlig omgang skal jeg".. Men jeg er løbet ind i et lille problem ved budgetlægningen. Håber nogle kan hjælpe.

I min shop vil der være et skønt sammensurium af høj- og lavavance varer. Lavavance varerne vælger jeg at tage med idet, de har en høj "gensalgsværdi", og vil (forhåbentligt) gøre, at kunderne vil komme tilbage til min shop kontinuerligt.

Men - det giver lidt udfordringer i budgetlægningen, hvad skal jeg sætte vareforbruget til? Lad os antage at jeg budgettere med en omsætning på 1.000.000

Varene med den lave fortjeneste vil typisk have en avance på mellem 30-35% mens højavancevarene ligger mellem 70-80%.

Hvad gør man lige - det vil jo blive et "slag på tasken", for jeg har ingen anelse om hvordan omsætningen vil for dele sig. Jeg har selvfølgelig et håb, og ved havd jeg vil bruge de fleste markedsføringskroner på, - men alligevel.

Er der nogen der kan komme med et bud, - eller et godt råd hvad man lige gør?

Ulrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nok desværre ikke nogen forkromet løsning på den udfordring.

Du må indsætte dit bedste estimat for fordelingen mellem salget af de to varetyper og beregne vareforbruget derefter.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)