Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping Koncept?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer

Kan nogen forklare mig, hvordan dropshipping fungere.

Har jeg fåstået det rigtigt ved, at:

  • Kunden bestiller varen hos mig
  • Jeg bestiler den ved "dropshipperen", og han sender den derefter til kunden
  • Jeg sender selv frakturaen med den tilhørende information

Eller er jeg gal på den.

Og hvad er eventuelt, fordelen ved dropshipping. Frem for selv at have et lager. Og omvendt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nogenlunde styr på koncptet. Og fordelen er klart, at det er lettere for en nyopstartet virksomhed.. Lad os antage en webshop at drage fordel af dropshipping konceptet, da der ikke skal investeres flere 100.000 kr. i et oprettelseslager. Du slipper simpelthen for lageromkostninger, og kan istedet konctere dig om at sælge, sælge, sælge og få sendt faktura ud samt bestille hos din dropshipleverandør. Dog er ulempen så, at du i de fleste tilfælde, ville kunne opnå en billigere indkøbspris ved at bestille vare hjem til dit eget lager.. Så det er lidt vice versa, men i første omgang er det langt billigere at starte med dropshipping, og når forretninger så kører, udviser vækst kan det være man skulle overveje at oprette sit eget lager.

 

Dbh Rasmus

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har forstået konceptet korrekt. Kunden bestiller hos dig, du sender ordren til din leverandør, som så sender direkte til kunden med din faktura - logo osv.

Fordelen set med mine øjne er at du ikke skal have et lager, man sparer penge på lagerlokaler og investering i et varelager og man brænder ikke inde med varer der ikke kan sælges.

Ulemper mener jeg er at du ikke har kontrol med leveringen, leveringstiden bliver forlænget da ordren skal flere veje og du kan ikke selv se de varer der bliver leveret. Du kan ikke kontrollere den service der medfølger, du kan få problemer ved ombytninger og fejlvarer.

Personligt vil jeg ikke give mig i kast med dropshipping, da jeg ønsker at have fuld kontrol over mine leverancer hele vejen og jeg vil kunne yde den optimale service overfor kunderne.

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Min konkludering er så.

  • Kunden bestiller varen hos mig.
  • Jeg bestiller hos "dropshipperen", og han sender frakturaen med mit logo osv, samt varen til kunden.

Måske man skulle overveje det. Om ikke andet for at få erfaring.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)