Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

subdomæner

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Og mange tak for påmindelsen, det er bestemt guld værd for mig.....der nødvendigvis ikke er opmærksom på det!

Inden for de næste par dage fjerner jeg billedet for at ligge en lille nyhedsoversigt ind i stedet, MEN jeg kunne rigtig godt tænke mig at hører hvilket program i bruger til at komprimere billederne? For når tiden er der, vil jeg gerne over ALLE billeder.

Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket styresystem sidder du med?

Hvad har du billedbehandlingssoftware?

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Photoshop. Det har en fin "gem til web" funktion.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har faktisk ikke et program til det....andet end det "ringe" der følger med Vista

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Photoshop er nok det bedste bud,  men også lidt dyrt.

Det vigtigste her er at få sat opløsningen ned på  72dpi og derefter lave billedet i den størrelse, det skal bruges på siden. Så kommer du sikkert meget længere ned i størrelse.

Det skal dit billedprogram altså  først og fremmest kunne. Jeg har ikke selv fået råd til Photoshop endnu, men jeg bruger et, der fulgte med vores digitalkamera. Det kan sagtens klare disse basale ting, Photoshop kan så evt. komprimere lidt ekstra.

Du kan evt. overveje billigudgaven, Photoshop Elements. Begge to kan i øvrigt prøves gratis i 1 måned hos adobe, og så kan du måske endda klare det hele i den periode.

Godt nytår til alle

Henrik I.

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ThumbNailer fra Smaller Animals er genialt til den slags. Du kan tage en hel folder af billeder, sige du vil skalere dem til fx. 300x200 pixels, køre programmet og hey presto: Du har billederne i den størrelse du skal bruge.

Mvh Jesper

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er muligvis en smule off-topic - men jeg håber det er OK, da jeg faktisk pudsigt nok selv skulle til at oprette et spørgsmål vedr. subdomæner.

Hvis man har et domænet www.mitdomæne.dk - og så opretter en blog på blog.mitdomæne.dk, vil det så i SEO-sammenhæng blive regnet som ét domæne eller to forskellige?

Ellers sagt på en anden måde - hvis min blog skulle gå hen at blive voldsomt populær og få en masse indgående links, vil de så smitte af på "hoveddomænet"?

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

2 forskellige. www.domæne.dk og domæne.dk er også forskellige.

Hvis  din blog linker til hoveddomænet vil det smitte af.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)