Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabshjælp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er for nylig startet op med eget firma og er gået lidt kold på det regnskabsmæssige. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til bogføring, moms osv.

Ved ikke helt om jeg bare skal overlade det hele til en revisor eller om det var billigere at finde en bogholder som kunne holde orden i regnskabet. Jeg er dog ikke indstillet på at skulle ansætte en person, for det er der langt fra nok arbejde til. Men måske en som kunne komme forbi efter behov.

Hvilke erfaringer har andre?

Mvh Søren

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ihvertfald gerne hjælpe dig - og kan også komme forbi efter behov hvis du er herfra Københavnsområdet (koster 300kr pr. time).

Er du fra Sjælland, Fyn eller Jylland kan min fragtmand indimellem komme forbi og hente bilag hos dig til en rimelig penge - kan jeg udføre arbejdet i eget regi er prisen 250kr pr. time.

Du kan læse mere på min hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvor bor du i DK?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes du skal finde dig en dygtig bogholder. Du skal betale i omegnen af 150-250kr for en bogholder, til 250kr i timen kan du forvente at bogholderen har 100% styr på (eller ihvertfald mulighed for at finde ud af det utroligt nemt/hurtigt) de takster og regelsæt der er gyldige for dig. Jeg laver cirka 100 bilag i timen når jeg selv laver regnskab, jeg ville forvente at en proffesionel bogholder kunne lave ca. det dobbelte. (der er selvfølgelig undtagelser, men de fleste posteringer er lige ud af landevejen)

Jeg blev tilbudt en rigtig dygtig begholder til 200kr og hun var knippledygtig og kunne paragrafferne for de forskellie regulativer i hovedet ... Pt. med kriser og alt det der kan jeg dog ikke tillade mig den luksus og laver således selv mit bogholdning.

Tilmeldt 29. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg bor i Albertslund.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg syntes du skal finde dig en dygtig bogholder. Du skal betale i omegnen af 150-250kr for en bogholder, til 250kr i timen kan du forvente at bogholderen har 100% styr på (eller ihvertfald mulighed for at finde ud af det utroligt nemt/hurtigt) de takster og regelsæt der er gyldige for dig. Jeg laver cirka 100 bilag i timen når jeg selv laver regnskab, jeg ville forvente at en proffesionel bogholder kunne lave ca. det dobbelte. (der er selvfølgelig undtagelser, men de fleste posteringer er lige ud af landevejen)

Jeg blev tilbudt en rigtig dygtig begholder til 200kr og hun var knippledygtig og kunne paragrafferne for de forskellie regulativer i hovedet ... Pt. med kriser og alt det der kan jeg dog ikke tillade mig den luksus og laver således selv mit bogholdning.

Hej Mikkel.

Jeg tror det er en dårlig ide at sætte griller i hovedet på folk vedrørende betaling pr. bilag.

Jeg sidder i dette øjeblik og bogfører et helt årsregnskab for en cafe med 4000 bilag og jeg ligger i snit på omkring 150 bilag pr. time - og det er kun fordi selve bankafstemningen er automatiseret - ellers ville det tage mig dobbelt så lang tid. Er jeg så ikke en professionel bogholder eller kan det tænkes at man som bogholder ofte støder på ting som ikke er "helt ud af landevejen" ?

Jeg mener du i tidernes morgen har observeret mine evner indenfor datafangst, og ikke betvivler mine evner på et tastatur.

I mange tilfælde vil et stort antal bankposteringer forøvrigt betyde større tidsforbrug pr. bilag i forbindelse med afstemning.

Du har ret i at en "mindre erfaren" (dog med måde) bogholder ikke absolut behøver være en hindring - når blot den løbende uddannelse er for bogholderens egen regning (d.v.s. taxameteret stopper når bogholderen skal undersøge noget ikke-kundespecifikt).

 

Til elektricker:

Jeg har kontor i Tåstrup så vi er rimelig tæt på hinanden.

VH Jørgen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Jeg sidder i dette øjeblik og bogfører et helt årsregnskab for en cafe med 4000 bilag og jeg ligger i snit på omkring 150 bilag pr. time

Nu havde jeg så ikke bankafstemning med i de 100 bilag i timen ... så det passer nok meget godt :)

...

Noget helt andet er at jeg måske skal have dig til at give mig et tilbud engang næste år ... men det bliver først når jeg lige er ovre den arbejdspukkel jeg står med nu :)

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elektriker

Vi har et bogholderi i Hedehusene. Vi har ikke faste kontortider - vi tilpasser os kundens behov. Vi har kontor i privaten, hvilket betyder lave omkostninger der i sidste ene kommer vores kunder til gode.

Du er velkommen til at ringe hvis du er interesseret i et uforpligtende møde.

(Hvis du har et enkeltmandsfirma er der ikke revisions pligt, men ellers kan jeg oplyse at vi har et samarbejde med Ørestad revision i forbindelse med årsregnskab og lign.)

Venlig Hilsen

Dan B. Larsen

Telefon: 42 45 50 00

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)