Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PHP og SQL ekspert søges ASAP

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Siden hvornår er det blevet iværksættersnak at give sig til at kommentere på størrelsen af hinandens tissemænd? - Det er jo endnu lavere niveau end "min far kan banke din far" niveauet, som plejer at være bunden...

Hej Anders, har det været en hård jul eller har du bare en dårlig dag? Jeg tror du er den eneste som ikke fangede ironien i indlæget ihvertfald. Syntes desuden ikke dit indlæg er med til at bringe niveauet højere op.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Mikkel har været på Amino i lang tid og haft tag-lines om 'Danmarks suverænt bedste PHP udviklingshold' eller noget i den stil i sin signatur. Hvis man synes han er for arrogant (inkl. avatar) kan man passende knalde ham på fagligheden.

Hejsa "Udvikler" (kan sq ikke lige huske hvad du hedder .. sorry)

Og tak for opbakning, havde sq ikke lige tænkt på at min avatar ku opfattes arrogant men kan godt se det nu du siger det. Jeg ville ikke have noget imod at blive udfordret på fagligheden, det ku være rigtig spændende, især hvis folk kunne holde det lidt over det latrinære niveau, bare lidt :) Derudover må det også gerne være i en dedikeret tråd hertid :)

Og så glæder det mig at der trods alt er nogen derude der kan decifrere mine udtallelser :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror jeg stopper nu og lader Mikkel leve videre i hans fantasiverden.

Godt nytår til alle!

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Aconiac.com - Michael Lind:
Og så til sidst: Hvis vi går 10 år tilbage, så er det rigtigt at dataloger mest af alt fra teoretiske små halvforskere, men det er på ingen måde tilfældet længere. Uddannelsen er blevet "effektiviseret" (læs: de har presset 20 timers ekstra undervisning ind hver uge ;-)) således det teoretiske bliver taget hånd om, men ikke før det praktiske er på plads i sådan en grad at noget reelt kan udvikles optimalt. - Sådan er det i langt de fleste tilfælde.

Njae... det tror jeg nu er lidt for meget markedsføring. Hvis du spørger folkene der tog kurserne før dig vil de utvilsomt fortælle hvor nemt 'datalogistuderende har det i dag' og fortælle hvor hårdt de selv havde det. De havde f.eks. obligatoriske kurser i matematik og statistik som du aktivt skal tilvælge for at komme i nærheden af. Folk før dem havde formentlig samme holdning om at studiet er blevet nemmere, ligesom du om et par år vil fortælle nye studerende hvor nemt de har det.

Min opfattelse er, at 'effektiviseringerne' er taksametereffektiviseringer der skal financiere butikken ved at få flere igennem. Så vidt jeg ved har datalogi i Aarhus netop klaret sig katastrofalt i en undersøgelse af studiemiljøet og man har nu ansat en psykolog til at lave kvalitative interviews med studerende. Det synes jeg er en god ting.

Og ja, det kunne naturligvis have været PosgreSQL. God weekend! ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Hej Michael

Aconiac.com - Michael Lind:
Og så til sidst: Hvis vi går 10 år tilbage, så er det rigtigt at dataloger mest af alt fra teoretiske små halvforskere, men det er på ingen måde tilfældet længere. Uddannelsen er blevet "effektiviseret" (læs: de har presset 20 timers ekstra undervisning ind hver uge ;-)) således det teoretiske bliver taget hånd om, men ikke før det praktiske er på plads i sådan en grad at noget reelt kan udvikles optimalt. - Sådan er det i langt de fleste tilfælde.

Njae... det tror jeg nu er lidt for meget markedsføring. Hvis du spørger folkene der tog kurserne før dig vil de utvilsomt fortælle hvor nemt 'datalogistuderende har det i dag' og fortælle hvor hårdt de selv havde det. De havde f.eks. obligatoriske kurser i matematik og statistik som du aktivt skal tilvælge for at komme i nærheden af. Folk før dem havde formentlig samme holdning om at studiet er blevet nemmere, ligesom du om et par år vil fortælle nye studerende hvor nemt de har det.

Min opfattelse er, at 'effektiviseringerne' er taksametereffektiviseringer der skal financiere butikken ved at få flere igennem. Så vidt jeg ved har datalogi i Aarhus netop klaret sig katastrofalt i en undersøgelse af studiemiljøet og man har nu ansat en psykolog til at lave kvalitative interviews med studerende. Det synes jeg er en god ting.

Og ja, det kunne naturligvis have været PosgreSQL. God weekend! ;-)

Hurtig kommentar. Jeg havde for nylig spørgsmålet om matematik/statistikkrav nu kontra tidligere år og var derfor nød til at tjekke det (er tutor.. comes with the turf).. Det eneste der ikke længere er obligatorisk er Linear Algebra, og netop dette kursus tager de fleste dataloger alligevel. (inkl. undertegnede der bestod det for ½ år siden). Alle de øvrige matematik og statistikkurser er som de altid har været - de har blot fået nye navne og et par ændrede emner hist og her.

Men der er selvfølgelig folk der påstår man har det nemt nu ja :-) Det er korrekt! Det er dog oftests færddiguddannede og ikke undervisere.... og studiemiljøundersøgelsen er korrekt! Der er problemer med studiemiljøet grundet kvartersordningen der stresser mange studerende.

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Hejsa "Udvikler" (kan sq ikke lige huske hvad du hedder .. sorry)

Jeg går udfra at moderatorer på Amino kan se det, men ellers har jeg ikke skrevet det selv og vi kender ikke hinanden :-)

Mikkel Mikjær Christensen:
Og tak for opbakning, havde sq ikke lige tænkt på at min avatar ku opfattes arrogant men kan godt se det nu du siger det. Jeg ville ikke have noget imod at blive udfordret på fagligheden, det ku være rigtig spændende, især hvis folk kunne holde det lidt over det latrinære niveau, bare lidt :) Derudover må det også gerne være i en dedikeret tråd hertid :)

Skide være med din avatar - den skal du ikke ændre. Jeg havde ikke set dine indlæg før jeg postede mit eget, men hvis du hellere (som jeg tror) vil vurderes på det faglige end på om man "må" kalde sig selv en ekspert skal du jo lade være med at lave de personlige referencer selv. God weekend, Mikkel!

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

har jeg ikke skrevet det selv og vi kender ikke hinanden :-)

Nej du er ham der den anonyme fyr ... kom jeg også i tanke om lige efter jeg havde skrevet det :)

udvikler:

hvis du hellere (som jeg tror) vil vurderes på det faglige end på om man "må" kalde sig selv en ekspert skal du jo lade være med at lave de personlige referencer selv.

Som sagt ... min bs-detector er lidt hurtig på aftrækkeren nogen gange, det gør at måden jeg siger ting på måske ikke er helt heldig. Men det ændrer dog ikke på hverken hensigt eller indhold :)

God weekend til dig også :)

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Aconiac.com - Michael Lind:
Hurtig kommentar. Jeg havde for nylig spørgsmålet om matematik/statistikkrav nu kontra tidligere år og var derfor nød til at tjekke det (er tutor.. comes with the turf).. Det eneste der ikke længere er obligatorisk er Linear Algebra, og netop dette kursus tager de fleste dataloger alligevel. (inkl. undertegnede der bestod det for ½ år siden). Alle de øvrige matematik og statistikkurser er som de altid har været - de har blot fået nye navne og et par ændrede emner hist og her.

Nu er det jo svært at indgå i denne diskussion når jeg har flere personlige hensyn at tage, men du kan jo lige høre dig for :-) Jeg mener for det første at Linær Algebra ikke er helt så udfordrerne som nogle af de øvrige matematikkurser, her tænker jeg på Matematisk Analyse eller Sandsynlighedsteori. Jeg går ud fra du har Matematisk Modellering? I så fald skal du sammenligne med Mat11(1) og/eller SS1.

Aconiac.com - Michael Lind:
Men der er selvfølgelig folk der påstår man har det nemt nu ja :-) Det er korrekt! Det er dog oftests færddiguddannede og ikke undervisere.... og studiemiljøundersøgelsen er korrekt! Der er problemer med studiemiljøet grundet kvartersordningen der stresser mange studerende.

Ja! Men hvis du mener årsagen er kvartersordningen fremfor den tidligere semesterordning bliver problemet 'teknisk' fremfor 'kulturelt'. Hvis problemet er teknisk er det kun regler der skal ændres og ikke menneskers indstilling, opførsel osv.

;-)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)