Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

brugt varevogn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

brugt varevogn fra 92 brugt til privat kørsel... jeg vil nu købe den og bruge den i firmaet. 

spørgsmålene lyder:

kan jeg trække moms fra?

kan jeg afskrive bilen udfra min købspris?

hvordan udregnes momsbeløb?

er en regning fra privatpersonen god nok til at kunne indgå i mit regnskab?

er der noget jeg skal være opmærksom på?

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du kan ikke trække moms da en privat ikke kan sælge den med moms. Så er varevognen momsfri, hvilket egentlig ikke gør noget, hvis du vil køre privat i den.

Du kan godt afskrive bilen, de nærmere detaljer kan din revisor hjælpe med.

Du kan godt købe bilen privat, men sørg for at have styr på papirerne, få sælgers adresse, cpr-nummer osv., så du er på den sikre side

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder super..

ændre det på noget hvis jeg køber den af en brugtvognsforhandler? mhb. på momsen??

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis den er fra 1992 er den næppe særligt dyr. Hvad med at købe den privat og få kørepenge. Det kan godt blive en fin forretning.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder som en god ide ;-) takker for alle svarene.. kunne nu godt tænk mig at kende svaret på ovenstående spørgsmål :-) bare så man ved det..

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis prisen hos forhandleren er x kr. + moms, så kan du trække momsen.

Hvis prisen er momsfri kan du ikke trække momsen.

Som nogle foreslår, er det værd at overveje, om det kan betale sig at købe den privat og istedte få fradrag for kørte kilometer.
Du bør nok lave en lille budget over købspris, forventede omkostninger til brændstof, vedligeholdelse, forsikring, vægtafgidt osv. og hvor mange kilometer du kører årligt.
Så kan du eller din revisor nemt regne ud, hvad der kan svare sig. Evt. smid tallene her, så er der sikkert en venlig og kyndig person, der kan gøre det for dig :-)

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har kigget lidt på varevogne og ser nu til min "store" overraskelse hehe at de fleste er uden moms.. kan jeg få betalt moms af bilen da jeg køber den som privat for så derefter at bruge den i virksomheden?? hvis ja hvordan??

har set en ældre tråd men blev ikke klogere da der blev talt om at der var nye regler på vej.. mange tak endnu en gang for jeres utrættelige og hjælpsomme svar :-) mvh omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar,

 

Hvad siger du til at overtage en leasingaftale på en mellemstor Mercedes Sprinter fra 06, som har kørt de 91.000 km ?

Den er i perfekt stand, du overtager leasingaftalen for 5000,- Og som jeg kan se, du vil trække moms fra ved køb af varevogn, hvad siger du så til at få fuld fradrag på din leasede bil ;) ?

 

Hører gerne fra dig eller andre som er interesseret.

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ikke sat en bil til salg, men jeg forstår du er ude for at skabe link til virksomheden. men bare så amino ikke bliver spamet med ligegyldige kommentarer som vedrør et andet emne end tråden byder ind til.. så send en PB... jeg håber du fremover også vil respektere indholdet i trådene på amino.. og jeg håber også at du forstår at et link i signaturen har en link effekt så heller besvar et spørgsmål som er relevant for tråden og ikke alt muligt andet, for så kunne man jo få enhver tråd til at handle om alt mellem himmel og jord og hvad der er derudover ;-)

mvh omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)