Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

On trade og Off trade, hvad er hvad?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ganske kort hvad betyder disse to begreber?

Venligst

Allan

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Den forklaring, som jeg kender på begreberne, kommer blandt andet fra salg af drikkevarer.

On Trade: Salg af f.eks. drikkevarer fra hoteller, restauranter, pubs mv. (ordet "ON" henviser til, at varen indtages på stedet, altså "on the premises)

Off Trade: Salg af f.eks. drikkevarer fra supermarkeder mv. (ordet "OFF" henviser til, at varen købes og indtages et andet sted, altså "off the premises")

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak, så har jeg ihvertfald noget at forholde mig til.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg tror, at mit svar vedrørende off trade kunne misforstås. Jeg glemte at indsætte ordet "derefter" i sætningen, som skulle have set ud som følger:

Off Trade: Salg af f.eks. drikkevarer fra supermarkeder mv. (ordet "OFF" henviser til, at varen købes og DEREFTER indtages et andet sted, altså "off the premises")

 

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan; Prøvede lige at teste din shop uden at bestille noget og har et par kommentarer:

1. Skræmmer det aldrig nogen væk, at når man skal til at betale så udover prisen på det købte bliver der lagt 100 kr i fragt oveni? Jeg ville skynde mig væk.

2. Den Gillette Fusion jeg havde smidt i kurven stod til 200kr, men når jeg skal betale står der 160 kr, ved ikke om det er momsen der bliver fjernet der, men der står ikke moms nogen steder der står tilgengæld "Total: 260,00 DKK" (160 + 100kr fragt) hvilket gør mig i tvivl om, om jeg har det rigtige produkt stadig når prisen pludselig er en anden. Og der må ikke ligges yderligere i prisen derefter såvidt jeg ved.

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Jeg kan godt forstå dig, men jeg fokuserer på det færøske marked, hvor jeg osse bor. Den pris du har set er uden moms, som du i det her tilfælde skal betale i dk og ikke hos mig på færøerne. Shoppen kan simpelthen ikke opsættes med intervanller ang. pris for fragt, når det gælder udlandet. Her på færøerne betaler kunderne fragt alt efter hvor meget det vejer, dog ikke når de handler over 600,- kr. men fragtprisen er jo en helt anden, når det kun er indland. Så de 160,- kr. er ex moms, som vil blive lagt over prisen med fragt.

Jeg arbejder med at få solgt shoppen, så priserne hos 4men.fo er meget billige, og vi kører med gode dag tilbud, så som i dag, hvor alle parfumer er -40% rabat.

 

Venligst Allan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)