Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit store befordrings spørgsmål...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg har efterhånden spurgt et par gange, men jeg synes simpelthen ikke jeg kan hitte rede i det.

Jeg er freelancer, og er meget tit og ofte ude hos kunder og arbejde... dog ikke mere end et par dage af gangen. Jeg transporterer mig enten i lånt bil eller med tog.

Mine spørgsmål er:

1) Skal jeg skrive udgift til togbillet som udgift i firmaet, eller skal jeg skrive den som fradrag på selvangivelsen. Eller skal jeg gøre begge ting?

2) Kan jeg skrive benzinudgifter som udgift i firmaet, eller kan jeg fradrage dem? Eller begge? Bemærk at det ikke er min egen bil.

Jeg regner ikke med at jeg kan bruge de normale fradrags takster for kørsel for selvstændige, da det ikke er min egen bil.

Generelt er jeg forvirret, hvorvidt jeg skal skrive min udgifter ind i regnskabet eller kun skrive dem på som fradrag på selvangivelsen?

Mange tak!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer lidt an på hvordan du låner bilen. Hvis du afholder alle udgifterne og derved reelt ejer bilen men blot af forsikringsmæssige hensyn har valgt at lade bilen registrere i forældres navn o.l. er der ikke noget problem med at foretage fradrag efter satserne men taler vi egentlig lånebil kan du ikke.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Men hvis jeg fradrager, så skriver jeg ikke udgifter til benzin i regnskabet vel?

Og hvad med tog?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej så tager du statens takster. Det kan bedre  svare sig.

Tog: Hmmm. Det er faktisk et godt spørgsmål. Er der virkelig nogen som tør køre med tog mere. Umiddelbart vil jeg mene at du hvis det skal ske efter bogen kun kan foretage fradrag efter satserne for hjem/arbejde kørsel. Du kan således ikke yde dig selv fri befordring på samme måde som man ville kunne det i et ApS, men var det mig kunne jeg da godt finde på bare at udgiftsføre beløbet i den personlige indkomst/i overskuddet.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så bilen fradrager jeg og togbilletten skriver jeg på udgift i regnskabet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)