Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat rejsearrangør af ultra billige rejser...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har de seneste år blevet engageret i at sammensætte mine egne ferierejser, typisk storbyferie - og til en meget reduceret pris i forhold til at købe færdigpakker hos et rejseselskab. Bl.a. var jeg i februar på fodboldrejse med en kammerat i Barcelana... fly t/r, centralt beliggende middelklasse hotel i Barcelona midtby med 5 overnatninger, inkl. billet til supergode pladser på camp nou, samlet pris 1800 kr pr snude... sådan en rejse vil koste det dobbelte at købe gennem et rejseselskab.

Derudover er jeg ved at planlægge en rejse med min kæreste i uge 9 til Edinburgh, Skotland, 1 uge inkl. middelklasse hotel med 7 overnatninger til ca.1200 kr pr person inkl. fly t/r.  

Når jeg alligevel bruger en del tid på at arrangere rejser til mig selv, kunne jeg forestille mig at andre kunne blive fristet af de priser jeg finder, og faktisk ville 5-700 kr. oveni måske endda ikke afskrække for betale mig for at bestille en rejse, som jeg har arrangeret, på vegne af en kunde.

Jeg gør ikke noget som de fleste ikke selv kan, hvis de ved hvor de skal kigge og har den tid der kræves for at sammenligne priser og arrangementer. Jeg forventer på ingen måde at jeg kan "leve" af denne forretningside, men at jeg få betalt den tid jeg bruger på denne hobby :-)

Hvad siger I, er der et marked for en privat rejsearrangør af denne slags?

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

Jeg syntes helt klart der er et marked.

Det du bevæger dig ind i handler meget om tillid - så du skal "gøre dig fortjent" på en eller anden måde. Lav en hjemmeside, få nogen referencer,  - lav nogen rejsepakker.

Og giv mig lige et prej når du er kørende, da der også er et marked for at arrangerer koncert ture ;-)

 

 

Ildsjæl.

 

Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg vil også mene at der helt klart er et markede for netop det du laver. for de fleste pakker er "kun" fodbold rejser, hvilket du også selv har undersøgt kan jeg se. Men ja, prøve at få en god hjemmeside op og køre. og som ildsjæl siger, så vil det måske være godt med en masse referencer..

glæder mig til et evt. færdigt produkt :)

held og lykke.

 

Mvh

Morten P

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ildsjæl:

Og giv mig lige et prej når du er kørende, da der også er et marked for at arrangerer koncert ture ;-)

 

tror det er en god ide at kombinere arrangementer som et muligt tilvalg til rejsen.

bl.a. kan jeg tilbyde Kaiser Chiefs live i birmingham inkl. fly t/r, hotel i midtbyen med 7 overnatninger til en indkøbspris på 1200 kr inkl. billet til koncerten... Mon ikke sådan en rejse kunne sælges for 2000,- ?

Men ja, tror jeg vil prøve at banke en hjemmeside op, ligge et par pakkerejser op. I har ret i at tillid vil spille meget ind, så måske det vil være en ide med en side hvor jeg præsentere hvem rejsearrangøren er (mig), hvad jeg laver til dagligt, og hvorfor jeg tilbyder denne service. Mit hverdagsjob er projektleder i en af de større danske pengeinstitutter, så det kunne eventuelt være med til at skabe yderligere tillid, når de har mulighed for at finde mig på google etc :-)

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke så enkelt at nedsætte sig som rejsearrangør - se nedestående klip fra rejsegarantifondens hjemmeside:

Enhver, der i eget navn til kunder udbyder eller sælger rejsearrangementer direkte eller gennem en formidler, skal registreres i fonden. Det er ulovligt at udbyde og sælge rejsearrangementer, hvis arrangøren ikke er registreret i fonden

Så check informationerne på www.rejsegarantifonden.dk, inden du kaster dig ud i noget.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kan du lave en hjemmeside, hvor du forklarer, hvordan du finder dine billige rejser og tjene pengene på reklamer eller andre ting?

Fra Chaing mai
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Det lyder som en rigtig god ide

 

Mvh

Personal+silver.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

kunne være en mulig showstopper....

Jeg har godt nok set at der er ovenstående krav til rejsearrangører, og findes der ikke nogen anden udvej, så holder mit koncept ikke, da omkostninger til at blive medlem af rejsegarantifonden slet ikke står mål med de mulige indtjeninger... forventer ikke at kunne "sælge" mere end ca.5-10 rejser om måneden.

Mit grundtanke kommer af at et kommende brudepar kunne forestilles at booke en bryllupsplanlægger til at stå for indkøb, koordineringen etc af hele arrangementet. På samme måde kan jeg tilbyde at stå for indkøb af flybillet, hotelophold, arrangementbilletter samt koordinere hele forløbet, eventuelt suppleret af serviceoplysninger omkring rejsemålet etc.

På denne måde har jeg en forventning om at jeg ikke sælger rejsen som et rejseselskab vil gøre det, man at jeg bliver betalt for en service som folk ligeså godt kunne gøre helt selv, men som mange ikke orker at sætte sig ind i - at overskue mange informationer på tværs af internettet for at finde frem til de gode tilbud.

 

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Jeg havde selv den samme idé som du på et tidspunkt, da jeg havde arrangeret en rejse til min familie til florida, der var 10000 kr. billigere end det billigste, jeg kunne få hos jysk rejsebureau, så jeg købte domænet www.rejsemanden.dk. Det må du gerne købe af mig for 500 kr.

Min idé var at skære forretningskonceptet sådan:

Du annoncerer på google-adwords og på rejsesider, der har annonceret (kan du også via google), om at du kan skaffe kundens rejse billigere.

På din egen hjemmeside beder du kunden om at skrive sit rejsemål, rejsetidspunktet og antal overnatninger.

Du tilbyder så kunden at hvis du kan skaffe en tilsvarende rejse billigere, så deler I besparelsen 50-50. Evt. med et min. og et maks. beløb. Husk også at sætte en kort tidsfrist til dig selv, som kunden kan regne med, for har man allerede en rejse på hånden, så er det vigtigt at få den alternative mulighed hurtigst muligt.

Det, du så gør, er at henvise kunden til de websteder, hvor du har fundet tilbudet, og kunden må så selv betale direkte over nettet. På den måde undgår du at skulle være medlem af rejsegarantifonden, og du får heller ikke bøvl med at skulle lægge ud for kunder, der måske ikke betaler, hvorefter du selv hænger på rejsen.

Da jeg også bor i Aalborg-området, kan vi måske mødes og snakke konceptet igennem.

mvh

Kristian Echwald

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Det er ikke så enkelt at nedsætte sig som rejsearrangør - se nedestående klip fra rejsegarantifondens hjemmeside:

Enhver, der i eget navn til kunder udbyder eller sælger rejsearrangementer direkte eller gennem en formidler, skal registreres i fonden. Det er ulovligt at udbyde og sælge rejsearrangementer, hvis arrangøren ikke er registreret i fonden

Så check informationerne på www.rejsegarantifonden.dk, inden du kaster dig ud i noget.

Ja rejsegarantifonden kommer du ikke uden om. Du skal regne med at der skal stilles sikkerhed på ca. 500.000 kr. og dertil kommer udgifter til revisorerklæringer mv. Læg mærke til formuleringen i Kirstens citat  "udbyder eller sælger direkte eller gennem en formidler".

Henrik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)