Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vareprøver.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino´er

Jeg importerer små partier af luxsus varer fra østen.  Jeg sælger til størrer distrubatører i Norden.

Når jeg modtager vaneprøver fra sælger i østen skriver han på forsendelsespapirerne at det ingen salgs værdi har i Danmark.  Dette er reelt nok da det ofte er dele af en vare, som ikke har nogen handelsværdi.

Mange af mine kunder vil gerne se en hel funktionel prøve.  Altså en vare som virker. Kan jeg importere denne vare som vareprøve og slippe for Told udgiften, da jeg jo reelt ikke har en indtægt på denne, eller skal jeg betale fuld told af varen og  trække den fra et andet sted i regnskabet? 

Når min kunde bestiller  vare plejer jeg at "glemme" at fakturerer for prøven,  da kunden ofte vil beholde den til sig selv.  (Yderst exclusiv vare) Dette bruger jeg naturligvis når kunden vil have rabatter. Så er det rart at kunne gøre opmærksom på at jeg tidligere har "glemt" at fakturerer for en vare.  Er det en lusket måde at gøre det på?

Hvad gør i ?  Faturerer for prøven eller ser det som "smørelse" ?

 Import prisen på varen er ca 160kr.+ told og moms.  Salgsprisen er ca 290 - 390 dkk + moms med en retail værdi på ca. 1300 - 1700dkk

Hvad plejer i at gøre?

 

Håber på lidt input.

Hilsen

Vulf.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)