Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback: Webanalytiker.dk - site om forøgelse af omsætning via tracking

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har efterhånden fået brygget grundstenen af et website sammen, og vil gerne høre jeres vurdering "so far".  Sitet er www.Webanalytiker.dk

Mit formål er at nå bredt ud, og herinde er i absolut i målgruppen. Dækker emnerne det relevante, bliver i inspireret, informeret og får lyst til at gå i gang med at sætte tracking op?

Jeg ved nogle faner stadig mangler indhold, men vil meget gerne have en kommentar på det foreløbige samt den generelle idé og struktur.

Derudover har bloggen allerede en del indhold - er det relevante emner?

Giv endelig feedback på alt (og ja, mange billeder har jeg ikke fået skiftet ud... host host) - også gerne emner til bloggen som i finder relevante.

Hilsen Jacob - Webanalytikeren.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Umiddelbart slår det mig, at du har et kæmpe billede af dit hoved oppe i toppen af skærmen, men der står ikke at det er dig. Det kunne jo lige så godt være et tilfældigt billede af en glad mand! Smile .. Nu kunne jeg så se det på din Amino-profil.

Samtidig bruger du meget plads til højre på en skyggemand, som man ikke kan se, hvem er. Hvorfor ikke sætte et rigtigt billede af dig selv ind til højre i mere eller mindre samme positur som skyggemanden, og så sørge for at skrive dit navn og titel nedenunder. Det vil skabe rigtig meget tillid for brugerne.

Hvis du alligevel har et billede af dig selv på siden og bruger dig selv som branding og for at skabe tillid, så er det jo synd, hvis det går folk forbi, at det er dig!

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Mange tak for dit svar. Det er en god pointe. Manden i siden fulgte faktisk med i skabelonen, så det er tidspres, der gør at han stadig figurerer, men jeg havde overvejet en graf der. Men måske en meget god idé med at gøre det endnu mere personligt og tillidsfuldt. Billedet i toppen er i øvrigt blevet meget sløret - en ny version som ikke er sløret er på vej.

Hvad synes du ellers om indholdet? Kunne du bruge det til din webshop?

Hilsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par kommentarer til designet:

Jeg bliver distraheret af dit ansigt i toppen. Det kan godt være det bare er mig, men mine øjne hopper hele tiden derop.

Mere margen på billederne i bloggen. Jeg snytes de kanterne kommer for tæt på teksten, og at billederne virker som om de "hænger" ud over bagkanten af teksten. (Mere 10-15px højre-margen vil løse det)

Måske en lidt større forskel på overskrifter og afsnits-overskrifter. Jeg klikkede på det røde "Google Analytics" da jeg troede det var en artikel du havde skrevet om Google Analytics, men det viste sig at være et link der førte til Analytics.

 

Ellers er emnet meget spændende og jeg er ret sikker på at jeg vil vende tilbage til din side.

 

--Nis.

Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Det er vigtigt at det fremstår klart *hvad* det her handler om, for mange ved det sikkert ikke (som du også selv skriver!). Derfor skal du tage dig tid til at formulere det ordentligt. Klart og tydeligt.

"Mange kender slet ikke de fantastisk mange muligheder og (1)det store udbytte man kan få af tracking og analyse af sit website (2). Webanalytiker.dk lærer (3) hvordan du kan øge omsætning, konverteringsraterne og antallet af sidevisninger på baggrund af data fra tracking. Webanalytikerens blog giver samtidig dybdegående indblik (4) samt omtale af nye trends og udbydere."

 1) Er det ikke irrelevant at der er mange muligheder? Det centrale her er jo at det er udbytterigt. Skriv intet der ikke har topprioritet ang. relevans!

2) Det her er dit egentlige produkt. Så det skal du formulere tydeligere, fx "webanalyse"?? Og så kan du senere, andetsteds forklare hvad det går ud på.

3) Hvem lærer? Skriv "lærer dig"!

4) Indblik i hvad? Og er det overhovedet vigtigt?

 

Jeg vil gerne lave en grundigere sprogvask på hele siden, når den engang er færdig, eller nu hvis du vil ;) - jeg tror du kunne have god gavn af det. (Jeg har ikke læst i din blog, men det er også mindre presserende - det er jo 'bare' en blog)

Mvh Søren, selvstændig retoriker, Sprogzonen

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

webanalytiker:
Men måske en meget god idé med at gøre det endnu mere personligt og tillidsfuldt

Det hører man i hvert fald fra alle amerikanske eksperter i den slags. Og man kan sige meget om amerikanere, men markedsføring har de sgu altid haft styr på!

webanalytiker:

Hvad synes du ellers om indholdet? Kunne du bruge det til din webshop?

Nu har jeg slet ikke en webshop, så... Smile 

Men hvis jeg havde en, og jeg besøgte din side, ville jeg synes godt om den. Jeg kan godt lide at sætte mig ind i ting, og hvis jeg ikke vidste noget om emnet i forvejen, ville jeg gå ind og læse dine artikler igennem. At tilbyde en masse viden om emnet i form af artikler giver dels noget gratis til brugerne, og dels viser det, at du har forstand på det, du laver. Yes

For at blive helt solgt og bestille dine ydelser, ville jeg gerne se nogle testimonials fra tidligere kunder. Du kunne lave dem som cases og vise, hvad det helt konkret gjorde for den og den shop, at du optimerede for dem. Så kan du også bruge disse cases til at formidle den svære teori på en måde, så folk kan forstå, hvad det betyder for bundlinien.

For lige at nævne nogle detaljer ved siden, så synes jeg, din brødtekst er lige lille nok, og den ser sammen med dine overskrifter (som bare er den almindelig tekst i bold), noget kedelig ud. Prøv at kigge på sites, der er rigtig gode til typografi, for at få noget inspiration. Dine billeder fra templaten er også håbløst små. Templates er altid lavet på den måde, men man skal huske på, at folk får hele tiden større skærme, og udviklingen går i retning af større tekst.

I øvrigt så virker drop-down-menuen ikke optimalt. Nogen gange forsvinder drop-down'en, når man har den nede, selv om man har musen over.

Håber, du kunne bruge det! Smile

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Mange tak til jer alle, fortsæt endelig med at komme med brugbar kritik. Kritik er mægtig når den er konstruktiv.

Patrick Blasone:
For at blive helt solgt og bestille dine ydelser, ville jeg gerne se nogle testimonials fra tidligere kunder

Faktisk er sitet rent fritidsprojekt, så det er ikke tanken at nogle skal købe mine ydelser. Derfor er der heller ikke en fane med services eller produkter. Pt. er der ikke et eneste element der på nogen måde giver indtægt, men på længere sigt kommer der nok lidt affiliates aftaler hvis jeg kan gøre det uden at det går ud over min uafhængighed og troværdighed.

I forhold til udtalelser, så har jeg lidt udtalelser under "Eksempel" og "Resultater", men jeg kan godt se at det er godt gemt. På længere sigt får jeg lavet flere tværgående links til relaterede afsnit. Jeg vil bare hellere lave blog indlæg Big Smile Min plan er i stedet for at lave en case på en kunde, så vil jeg fortælle hvordan jeg selv gør med sitet. Det giver også en anden form for nærhed og brugerne kan med det samme se resultaterne (og som bagtanke så klikker de måske mere rundt for at se de forskellige sider jeg så omtaler, hehe).

Formålet er og bliver at sprede budskabet om de mange muligheder, og at alle webshopejere bør skynde sig at få installeret tracking og analysere deres website. Det vil bringe dem et stort skridt foran konkurrenterne.

Sarup: Jeg kan godt se at billedet i toppen kan være dominerende. MÅske jeg skal gøre det mere plain...

Søren: Kanon med feedback på teksten. Og første tekst-del er absolut vigtig - jeg kan direkte lave en analyse på bounce rate med to typer tekster og vil kunne se stor forskel. Jeg tager hjertens gerne mod større korrektur gennemgang, men kan ikke tilbyde betaling (igen... - det er rent fritidsprojekt, så udgifterne prøver jeg holde til et minimum).

Keep the comments comming :-) Senere i dag kommer et nyt indlæg om gratis tools til at analysere dit website.

Hilsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må i øvrigt lige kommentere til Patrick igen. Det er ikke kun e-business det bør være interessant for. Det er lige så interessant for et informationssite at optimere det og lave bedre flow. ER der indtjening via bannervisninger, så handler det om at optimere antallet af viste sider, samt at lokke brugeren tilbage, fx med RSS eller nyhedsbrev. Så alle sites kan optimeres - det er blot med forskellige variable som bundlinien (også rent fiktivt - min bundlinie er tilfredshed over at brugerne har set meget af sitet og forhåbentlig forlod det med en god fornemmelse. Det ser jeg bla. på procentdelen af "Returning visitors", som har været tilfredse nok til at komme igen :-) ).

 

HIlsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Jacob, god site..

 

Det jeg mangler som bruger der umiddelbart passerer forbi din forside, er testimonials.. Jeg vil gerne have kastet tal og grafer og succesprocenter og gode historier og citater og udtalelser i hovedet der alle understøtter det faktum, at jeg som bruger vil komme galt afsted hvis jeg ikke benytter din service, LIGE NU !

 

Det kræver selvfølgelig, at der er blevet lavet en del arbejde man kan tale om..  Men ellers fangende side.

 

Mvh Jonas fra Løsningnu.dk

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Mange tak for din feedback.

DU har ret, OVERBEVIS MIG, OVERBEVIS MIG, OVERBEVIS MIG. Sådan skal det være. Jeg må få lavet en mere spændende forside. Jeg har nu faktisk masser af succeshistorier i bagagen, så det er ikke mængden af arbejde der er problemet. Eller jo..., det er den store mængde arbejde der gør at sitet ikke er fyldstændig proppet med indhold allerede ;-)

Men du kan se et par refererencer under "Resultater" under "Om Webanalytikeren". Jeg mangler dog at få lavet mange flere tværgående links på sitet, så den kategori får sin fortjente trafikmængde.

Mere feedback modtages meget gerne. At jeg ikke har fået rettet så meget ud fra det foregående skal ikke ses som modvilje, det er i støbeskeen :-)

HIlsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)