Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aa eller å - Hjemmesidenavn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Et hurtigt spørgsmål

Jeg kan huske fra tidligere at .dk hjemmesider ikke kunne hedde noget med æøå

Er dette stadig tilfældet?

Skal jeg i givet fald købe både aa og å varianten af .dk navnet?

Ser frem til at høre fra jer

Stifter og partner i www.boligudland.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

I princippet kan hjemmesider ikke hedde danske bogstaver, men der findes en browserplugin, der "simulerer" dette, så du alligevel godt kan i praksis. Jeg tror næsten, at moderne browsere har denne plugin som standard, men jeg er ikke sikker. Alligevel har disse domæner ikke rigtigt fanget an endnu.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg købe både a-, aa- og å-versionen af dit domæne. Så er du fremtidssikret!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og det er fandens besværligt for folk i udlandet at besøge sider med danske specialtegn i..

Jeg ville også vælge at købe domænerne med ae og æ, aa og å samt oe og ø, og så lade domænerne med specialtegn, lede videre til domænerne med ae osv.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Google f.eks., kan heller ikke finde ud af at indexere et domænenavn med æøå.
Det i sig selv er grund nok til at vælge aa :-)

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

macodox:

Google f.eks., kan heller ikke finde ud af at indexere et domænenavn med æøå.
Det i sig selv er grund nok til at vælge aa :-)

Og hvad baserer du det på? søg på høns og se at høns.dk er indexeret. Der findes mange andre.

Med hensyn til browsere så virker æøå ligeså godt som eoa eller andre bogstaver i alfabetet. Folk har bare stadig den opfattelse at specielle bogstaver bliver ændret, fx høns.dk bliver til xn--hns-0na.dk, men dette er ikke tilfældet mere, da siden kan besøges fra begge links.

 

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Turbo:

Med hensyn til browsere så virker æøå ligeså godt som eoa eller andre bogstaver i alfabetet. Folk har bare stadig den opfattelse at specielle bogstaver bliver ændret, fx høns.dk bliver til xn--hns-0na.dk, men dette er ikke tilfældet mere, da siden kan besøges fra begge links.

Der er stadigvæk browsere hvor IDN ikke er understøttet som standard, f.eks. IE 6, så der vil høns.dk ikke virke uden at brugeren installerer et plugin til at håndtere oversættelsen til xn- domænet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)