Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakørsel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder i det offentlige og har et lille firma ved siden af, hvor jeg er konsulent.


I den forbindelse bruger jeg min bil for at komme hen til det sted, hvor jeg skal udføre konsulentarbejdet.

 

Mit spørgsmål er så: hvad kan jeg trække fra i kørsel pr. km : er det de lave 1,68 kr eller de gode 3,1 kr/km  til konsulentarbejdet?

 

Tak for hjælpen
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Du kan give dig selv kørselsgodtgørelse med 3,10 de første 20.000 km årligt ,

udover 20.000 km er det den lave sats.
Tilmeldt 2. Aug 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan skal jeg rent praktisk gøre det? Skal jeg så i regnskabet skrive "kørselsgodtgørelse" og trække de penge fra overskudet?
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg skriver kørselsgodtgørelse som en udgiftspost i regnskabet,

Men husk at føre nøjagtig kørebog  med dato, distance, formål, kilometerstand.

 
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Ift. kørebog har jeg af Told og skat fået indskærpet at kørebogen udover det allerede nævnte skal indeholde nøjagtig fra-adresse og til-adresse og fra-tid og til-tid.
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 05:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Du skal være opmærksom på, at der er et max. på 60 arbejdsdage hos samme kunde, herefter gives kun "Alm. kørselsfradrag" og intet fradrag for de første 24 km pr. dag. Se nedenstående kopieret fra Told/Skat:



Befordring mellem sædvanlig bopæl og arbejdsplads i indtil 60 dage (inden for de forudgående 24 måneder) er erhvervsmæssig. Overstiger antallet af arbejdsdage på samme sted 60 dage, anses arbejdspladsen for fast og befordringen dermed for privat, dvs. at fradraget skal beregnes efter reglerne om befordring mellem hjem og arbejde, se rubrik 51.


Perioden på 60 arbejdsdage (inden for de forudgående 24 måneder) gælder for befordring direkte mellem sædvanlig bopæl og arbejdspladsen, dvs. både dagens første og sidste tur tæller, hvorimod kørsel mellem arbejdspladser ikke tæller med. De 60 dage på én arbejdsplads kan ligge i forlængelse af hinanden eller ligge spredt. Enhver arbejdsdag medregnes uanset længde.

Der kan påbegyndes en ny 60-dages-periode, hvis der er forløbet 60 på hinanden følgende arbejdsdage (inden for de forudgående 24 måneder), siden du sidst har taget turen direkte mellem sædvanlig bopæl og arbejdspladsen. Det er således uden betydning, om der har været fremmøde på arbejdspladsen midt på dagen efter fremmøde på en anden arbejdsplads og før fremmøde på den arbejdsplads, hvorfra der køres til bopælen. 60-dages-perioden gælder for det konkrete ansættelsesforhold. Således påbegyndes en ny 60-dages-periode, når et ansættelsesforhold afbrydes, eller når et nyt påbegyndes.

Befordring mellem arbejdspladser anses altid for erhvervsmæssig. Kørsel mellem flere arbejdspladser er erhvervsmæssig, hvis arbejdet udføres for samme arbejdsgiver. Kører du f.eks. fra arbejdsgiverens virksomhed og i dennes interesse til andre virksomheder og tilbage til virksomheden, er den samlede kørsel erhvervsmæssig.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans:

Hej


Du kan give dig selv kørselsgodtgørelse med 3,10 de første 20.000 km årligt ,

udover 20.000 km er det den lave sats.

 

2009-satsen for de første 20.000 km. er 3.56.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)