Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges? Ide Haves!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg har fået en ide - som de fleste andre herindeBig Smile

Lige nu er ideen oppe i mit hoved og med få linjer på papir.

Jeg forventer ikke at det bliver en dicideret virksomhed da selve ideen er MEGET omfattende. Det er mere et projekt.

Mit projekt går i det store hele ud på at gøre København/storbyer mere let tilgængelig for dens indbyggere og turister.

Det vil kræve at der bliver udviklet et avanceret stykke softwear  - endvidere vil der også komme Industri, servicefag og erhverv ind over.

Omkostningerne vil nok ligge på rigtig mange millioner..

 

Hvordan starter jeg? Skal jeg lave en forretningsplan? Er der nogen som kender til fonde/puljer som kan søges til at udvikle en sådan plan/lave markedsundersøgelser mv.?


Håber det er nogen som kan hjælpe!

Mvh Mia

Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia

Det lyder som et spændende projekt du har fået en idé til der. Den rigtige måde at gøre det på, er at skrive din vision ned på en side. Det er dit indledende pitch, og du er nødt til at kunne spidsformulere den selvfølgelig lige nu meget løse idé, før du går videre til andre med den... se den som starten på din forretningsplan, den endelige formulering af din idé. Hvis du har lyst, vil jeg gerne læse det efterfølgende (og nej jeg hugger det ikke, men det lyder spændende :). 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mia,

Det lyder som en ordentlig mundfuld :)

 

Det første der skal gøres er, at din idé/koncept skal nedskrives. Hvem er kunder, hvem er leverandørerne, hvem er målgruppen osv. Efterfølgende skal der så laves en (hel) del benarbejde, da din idé jo er ret omfattende. Du skal undersøge, om der er nogen kunder/leverandører der er med på idéen, er kommunen med på idéen og så skal der, som du selv nævner, skaffes noget kapital.

Du er meget velkommen til at kontakte mig - så kan vi tage en (uforpligtende) snak. 
Jeg har både erfaring med markedsføring/salg og it-udvikling :)

Martin 

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia

Hvis projektet er godt - eller bliver godt - vil der formentlig være fonde og puljer, der kan støtte.
Det vil ofte kræve, at du har det helt rigtige hold af samarbejdspartnere, så efter din første gennemskrivning af projektet, er opgaven at få stillet det rigtige hold. For at få dit hold til at spille sammen, er det vigtigt, at du er klar til at afgive indflydelse, så I som hold kan få fælles ejerskabsfornemmelse for projektet.
Jeg er professionel fundraiser og har fungeret som sparringspartner i mange store projekter.
Hvis du i al fortrolighed skriver en idéskitse til mig, skal jeg gerne vurdere mulighederne for at udvikle den til et projekt, der egner sig til støttemidler.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia

Jeg synes det lyder som et yderst interessant projekt.

Du er velkommen til at sende mig lidt mere information på mail - eller ringe til mig.

Se nærmere på www.innspire.dk

Mvh

Thomas Andersen, Partner

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)