Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sko og tasker? God ide?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at åbne en butik, hvor jeg kan sælge sko og tasker. Det skal ikke være dyre mærkevarer, men billige sko til kvinder/piger. Højst sandsynligt importeret fra Paris, Tyskland eller UK.

Salgsprisen på sko skal ligge på 100/200 kr. Og tasker ca. 250 kr.

Butikken skal ligge på en travl gade i København hvor mange mennesker befærdes.  

Mit spørgsmål lyder på om der er nogen der har prøvet noget  ligende og kan anbefale det? Lyder det som en god ide?

Og er der evt nogen som har nogle forbindelser i EU og ved hvor man kunne købe billige sko og tasker?

 

 

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej GMR.

Jeg tror ikke rigtigt på ideen.

Hvis jeg går i sko- eller tøjbutikker er det for at købe kvalitet.

Resten af sortimentet køber de fleste nok i Bilka.

Du skal også huske på at huslejen i et område hvor en sådan butik MÅSKE kunne gå, er afsindig høj pr. m2.

Så desværre, mig kunne du ikke lokke ind i butikken.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svar.

Du har nok ret i at hvis jeg skulle købe sko, så ville jeg klart vælge dem af bedre kvalitet. Men spørgsmålet er om kvinder tænker det samme. De skifter jo sko som vi andre skifter kærester!! (jeg mener selvfølgelig underhyler:)

Når jeg tænker sko i Bilka, så tænker jeg kedelige sko. Og det er ikke den slags sko jeg tænker på at sælge. Men lidt mere moderne kollektioner. Lad os antage at jeg kan skaffe andre modeller end dem hos bilka, tror du så at folk/kvinder kan lokkes ind i butikken?

Til kvinder:

Kunne i finde på at købe billige sko til 100/200 kr? Svar gerne med en begrubdelse tak:)

 

Er åben og modtagelig over for alle slags svar:) Kom gerne med dem.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

GMR:
Du har nok ret i at hvis jeg skulle købe sko, så ville jeg klart vælge dem af bedre kvalitet. Men spørgsmålet er om kvinder tænker det samme. De skifter jo sko som vi andre skifter kærester!! (jeg mener selvfølgelig underhyler:)

Du er da vist ikke gift? Indifferent

Tro mig, kvinder er da fuldstændig ligeglade med billige sko!

For kvinder drejer det mere om oplevelsen end selve købet. De vil se dyre og smarte sko.

Det kan da godt være de bagefter "lige snupper et par af de billige", men først EFTER at have oset dyre sko et stykke tid.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha hmmmm... Jo jeg er gift. Men håber da, at der findes kvinder som ikke er som vores koner:)

 

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

I mit skab findes sko i både den billige ende samt den dyre ende.

For mit vedkommende er det ikke prisen der er det afgørende - derimod sætter jeg kvaliteten i forhold til prisen.

Designet og komforten er vigtigst - designet fanger blikket men skoene skal selvfølgelig være til at gå i. 

Håber du kan bruge ovenstående til noget.

Held og lykke med din ide!

MVH

Kirsten Dalum, Cand.jur.

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.    www.dalum-law.dk

 

 

 

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten,

Tusind tak for svar.

Og jo tak, det var meget nyttigt. Dvs for dit vedkomende er det ikke prisen men designet/kvaliteten der er afgørende. Hmm så er det ikke en hel dårlig ide med at sælge billige sko:)

Hvordan har du det med tasker? Er det også designet der fanger uanset prisen?

Du må egentlig også meget gerne prøve at svare på hvordan DU tror andre kvinder tænker om det?

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej GMR

 

Der ligger en butik ved hovedbanen på vesterbrogade som har billige sko som du omtaler. Jeg kan ikke huske hvad statuen hedder men dem ligger på hjørnet af vesterbrogade og gaden med rejse firmaer.

 

Jeg tror også at der ligger nogle i studie stræde osv. med samme koncept. Jeg ved ikke om det vil være bedst på strøget eller lars bjørnstræde eller der omkring. Tag en gå tur med konen på en hverdag og tjek butikkerne i området.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svar:)

Jeg kender den butik du omtaler. Og det er egentlig også en af mine argumenter for at der måske er en chance for at "min" skobutik vil komme til at køre godt. For den butik har ligget på adressen i rigtig mange år. Huslejen er sikkert rigtig høj, og butikken er der stadigvæk. Spørgsmålet er så om det er flest danske eller udlandske som handler i butikken. Og det kan jeg vel finde ud af ved at tage forbi butikken og spørge dem.

Jeg ved ikke... men tror på at det er ihvertfald det værd at tage chancen. Det er ikke store penge man kan tabe, hvis det ender galt. Kan altid starte med at leje et lokale i første omgang. Eller hvad?

Men tak fordi i lytter. Rart at vide at der er nogen som gider at læse hvad man skriver :)

 

 

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej GMR

Mht. tasker er det ligeledes designet, der fanger blikket. Dernæst ser jeg på kvalitet - pris, så samme måde som ved sko.

Du har spurgt til, hvordan jeg tror andre kvinder har det med sko/tasker. Det er svært (for mig), at sige noget generelt derom.

Jeg kan dog fortælle dig, at jeg kender kvinder, der aldrig kunne finde på, at købe sko/tasker i et supermarked eller i en "discount skoforretning" men udelukkende i designerbutikker og i den helt dyre klasse.

Jeg kender dog også kvinder, der går efter det de kan lide - genbrug eller designersko.

Held og lykke med dit projekt!

Kirsten Dalum, Cand.jur.

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.    www.dalum-law.dk

 

 

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)