Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg til ikke EU land

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Om salg til udlandet og moms vil jeg godt svare ud fra min egen situation. Ved ikke, om der eksisterer forskellige regler for forskellige brancher. Jeg sælger serviceydelser b2b (business-to-business), og det er uden moms, så snart det er til et firma uden for landets grænser, både EU og ikke-EU. Der skal ikke opkræves moms, og der skal ikke betales moms. Til gengæld skal man på momsangivelsen oplyse om den ikke-momspligtige omsætning.

Samtidig forlanger Skat, at man indgiver en listeoversigt over alt salg til kunder uden for EU, med angivelse af kundens navn og salgsbeløbet. Men hvis man sælger serviceydelser, er det faktisk ikke rigtigt. Der skal IKKE indleveres listeoplysninger om salg af serviceydelser. Jeg er flere gange blevet rykket for en liste af Skat, som så har taget det i sig igen, når jeg gjorde dem opmærksom på denne regel. Smile

Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint tak for de hurtige og gode tilbagemeldinger. Momsloven er noget af en jungle.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Anja Sol:

 Momsloven er noget af en jungle.

Momsloven er for fagfolk, men brug momsvejledningen istedet

Mvh

Ravn

Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sidder jeg så lige og kigger på listeoplysningerne, da jeg selv skal indberette lige nu. Jeg yder programmørhjælp til et tysk firma (hvilket må vel være en ydelse?), og der er en fin ekstra kolonne felter yderst til højre, som ikke er beskrevet andet end ved "Beløb ved handel med ydelser", og som der naturligvis ikke er en nærmere beskrivelse af.

Det må vel hænge sammen med den ændring der er sket her 1/1/2010?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)