Hej til alle, Jeg er nu kommet til det punkt hvor jeg skal til at indgå en handel med en Kinesisk fabrikant! Varepris 11000 $ = ca. 62000 kr Har været i banken- de foreslår at jeg skal oprette en remburs! Har været på den danske bank's hjemmeside og læst om remburs regler, men jeg synes, at de er så uoverskuelige og sprog terminologien er er ikke altid forståelige :o( Og der er så mange formularer til det ene og til det andet.... Og så er der også det med, i hvilken rækkefølge skal jeg nu gribbe det ind: Nu er der 5 punkter der indgår i situationen : A. Kina (ekportør) B. Mig (importør) C. Kinesisk bank D. Min bank E. Speditørerne ( har besluttet mig) Jeg skal indgår en kontrakt med Kina med detaljer, leveringstidspunkt, vareantal, emballage osv.? 1. Men hvordan laver man sådan en kontrakt? Hvad er det man skal huske på ? Der skal jo nogle underskrifter på (vil faxen være ok?) Eller? Er det mig der skal lave den? eller er det dem? 2. Hvornår skal mine speditøre involveres? Efter kontrakten? Efter rembursen? Eller som de første, inden vi går igang med kontrakten? 3. Hvor mange formularer skal der tages stilling til ved en remburs? Her kommer der en liste over de forskellige formularer... Eksportremburs 4. Hvad er "frigivelse af varesending"? 5. Eller generalt, hvilken rækkefølge jeg skal gribe det ind???
Jeg har godt nok mange spørgsmål, men håber virkelig, at der sidder 'en, som har været igennem det her, og dermed vil forstår min forviring... Tusind tak på forhånd!
|
Så må vi da håbe at du ikke bliver denne gang, men en rambus giver altså ikke køber nogen form for sikkerhed!
Så grøn som du er bør du måske læse lidt om emnet, denne bog kan anbefales.
Indkøbets Styring og Gennemførelse
Af Per knutssøn, Leo Terp og Poul Hemmningsen
Gyldendal ISBN: 87-00-75408-0
Mvh
Ravn