Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor findes EF-enhedsdokumentet (import)?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

EF-enhendsdokumentet bliver nævnte i reglerne for import af varer fra lande udenfor EU, det skulle være "meget komplicerede".. ja, så meget at jeg ikke kunne finde det :-D

1)

Er det dét her dokument: http://www.skat.dk/blanketter/14007.pdf  (hvorfor hedder den ikke bare EF-enhedsdok.?)

Ellers HVOR I ALVERDEN ligger den henne??

 

2) Min toldkode har 0% toldsats - skal jeg stadig igennem bøvlen med tolden og dokumentation, selvom jeg ikke skal betale en krone i told?

Jeg vil importere én varetype -guld- ved selv at hente den, el. får min leverandør (partner) til at hente varen personligt pr. fly! I hverfald i første omgang idet det fylder ikke så meget -og gider ikke betale forsikring m.v. der må koste kassen for ren guld, ramburs-garantier og papir-bjerget.

3) Når det er så enkelt, kan jeg ikke selv udfylde den -el. er der et speditionsfirma der kan gøre det én gang for mig- og så laver jeg kopi paste fremover?

Jeg bor i sverige/malmø og overvejer at starte derover (kræver kun 90.000 SEK i egenkapital for ApS-tilsvarende virksomhedsform) og mener at virksomhedsskatten er lavere (fradrag på 25% af overskudet). Anyway.. jeg vil bruge kastrup-lufthavn for indhentning, men så sagde SKAT medarb. at der opstår et problem med at så skal jeg betale dobbelt-told/moms el. får en speditionsfirma til at magisk-vis ordne det ved at jeg stiller en form for sikkerhed (???)

4) er der nogen der kan foreklare det på dansk? Jeg kan simpelthen ikke forstår at svenske importører ikke kan bruge kastrup... jeg kunne jo vise i kastrup en EF-enhedsdokument fra sverige, som vel sikrer at svenske myndigheder kender til varen -registreret på forhånd- og at de nok skal få deres told/moms ??

 

På forhånd tak.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dokumenterne i forbindelse med import er ikke bare til brug for opkrævning af told, de bruges også til masser af andre ting, bl.a. statisikformål. Så papirerne skal være i orden.

så vidt jeg ved, skal varerne importbehandles i det land, hvor det kommer ind, dvs. DK. Herefter skal det så reeksporteres til Sverige. så du skal garanteret registrere en virksomhed begge steder. Men prøv at kontakte skat - de er faktisk til at tale med.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)