Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod TDC Webmore --> No more Webmore

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der nyt i sagen.

I fredags modtog jeg følgende fra TDC.

****************************************************************************

 

Kære Lars

 

TDC Webmore ønsker ikke i offentligt forum, at diskutere en konkret sag vedrørende en kundes køb og efterfølgende afbestilling af et produkt hos os.

 

Vi har set dit indlæg på Amino.dk og vil gerne have lov til at forklare forløbet set fra TDC Webmores side:

 

Den 12/09/08 ser du en demonstration af TDC Webmore Box produktet på iværksættermessen og beslutter dig for købe produktet. At produktet er gratis de første 12 måneder er ikke udtryk for at det er en demo, men at vi gerne vil gøre det attraktivt for iværksættere, som i mange tilfælde ikke har ret meget investeringskapital. I forbindelse med registreringen af TDC Webmore Box produktet oplyses hjemmesiden fra din side til at være joybox.dk.

 

Den 02/10/08 oprettes du som kunde i vores systemer og der sendes en elektronisk ordrebekræftelse til dig pr. mail, hvor du gøres opmærksom på vilkårene for produktet, som kan findes på vores hjemmeside. I ”Tillæg til vilkår for TDC Webmore” står der blandt andet, at TDC Webmore Box produktet indeholder 1 stk. domænenavn, samt at domænenavnet skal hostes hos TDC Webmore.

 

Den 14/10/08 igangsættes flytning af joybox.dk domænet, da der ikke er reageret på ordrebekræftelsen. Der gives samtidigt besked på igangsætningen af flytningen fra vores Hostmaster. Af sikkerhedsgrunde skal  .dk DNS flytning altid godkendes direkte til DK-hostmaster, hvilket naturligvis ikke sker uden registratorens accept. Du gør os derefter opmærksom på, at du ikke ønsker at flytte joybox.dk eller at være kunde på TDC Webmore Box produktet og vi bekræfter, at din bestilling på TDC Webmore Box produktet er annulleret.

 

Vi beklager, hvis sælgeren af produktet ikke har forklaret konsekvensen af at opgive dit ønskede domænenavn godt nok i forbindelse med registreringen af TDC Webmore Box produktet, men vi vil samtidig gerne understrege, at vi ikke ønsker at få kunder på vore produkter imod deres vilje og derfor også omgående har annulleret ordren. Vi kan dog ikke tage ansvaret for, at du ikke har læst og accepteret vilkårene for det produkt, du har købt.

 

****************************************************************************

De to sætninger med fed og understreget (hvilket jeg har gjort) får mig til at ringe til TDC, da begge udsagn er helt usande. Jeg besluttede mig overhovedet ikke for at købe produktet og jeg reagerede prompte på ordrebekræftelsen ved at ringe til TDC med det samme.

Disse forhold fik TDC at vide da jeg ringede til dem. TDC var primært ikke interesserede i om jeg ønskede produktet eller ej, men var meget fokuserede på, at jeg havde brugt ordet "bondefangeri" her på amino.dk

TDC-manden ville gerne sende mig endnu en e-mail med en forklaring, som jeg så var velkommen til at offentliggøre her på amino - den kommer så her:

****************************************************************************

 

Hej Lars,

 

TDC Webmore har set debatten på amino.dk – men vi diskuterer aldrig forhold mellem en kunde og TDC Webmore offentligt.

Vi har i stedet skriftligt kontaktet dig direkte og du har efterfølgende ringet til mig og vi har drøftet sagsforløbet.

 

Enhver bestilling hos TDC Webmore (=et køb, uanset prisens størrelse) foregår ved at kunden afgiver sin bestilling på www.tdcwebmore.dk eller via andre selvbetjenings-bestillingssider – sådan som det f.eks. var tilfældet på messen i København. Efterfølgende sendes der ordrebekræftelse til kunden, helt som i andre professionelle net-butikker.

 

Der er i det konkrete forløb en række ting, som du og vi ikke er enige om – men forløbet er nu afluttet på både din og vores side – og der er ikke sket nogen ”skade” hverken hos dig eller hos os.

 

En af de ting, som TDC Webmore har lært af denne sag er, at vi på messer skal være meget omhyggelige med ikke at indtaste oplysninger på kundens vegne – det konkrete eksempel viser klart, at dette kan have uheldige følger – også selvom enhver indtastning medfører en ordrebekræftelse, som kunden har mulighed for at reagere på. I den konkrete situation reagerede du på ordrebekræftelsen, men det er uklart for alle, hvorfor denne reaktion heller ikke stoppede ordren.

 

Som vi talte om i telefonen , må du gerne lægge vores svar her ind i debatten, sådan at de, der har interesseret sig for debatten, kan se, at det hverken er dig eller os som er ”idioter” – vi har bare ”misforstået”

hinanden.

 

Venlig hilsen

Ewald

TDC Webmore A/S

 

****************************************************************************

Min konklusion: En overgearet sælger har på egen hånd oversat ordet "demo" til "Yes jeg har gjort et salg" og efterfølgende har en ikke-nærværende kundeservicemedarbejder ikke annulleret ordren som ønsket af mig.

 

Case closed ! 

LarsQ.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære TFC - når i læser dette, så må i gerne sætte det beløb i finder passende ind på min konto, som er oplyst på www.sitec.dk, som tak for jeg kom med samme konklusion for flere dags siden. Træk det evt fra jeres sælgers bonus :)

 

LarsQ
Kan du ikke sende dem en vareprøve som tak.. et buttplug er nok passende

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)