Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har fundet en leverandør i USA, som har nogle skønne produkter til katte, som jeg gerne vil forhandle. Desværre har jeg ikke nogen erfraing med told og fragt fra USA og er selvfølgelig lidt bekymret over, hvad der kan løbe på af ekstra udgifter.

Derfor vil jeg høre, om der er nogen her, der kender toldsatsen på den type produkter?

... og er der nogen der kan anbefale et fragtfirma, der opererer i det vestlige USA (Californien) og i DK naturligvis?

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Toldbehandling - 2008-3 (Gældende fra den 15. juli 2008)


Hej!

Et godt udgangspunkt er at kontakte SKAT. De kan give dig den eksakte tarif. Hvis du vil have større sikkerhed kan du med henvisning til Toldvejledning 2008-3 bede om bindende tariferingsoplysninger. Formålet med Bindende tarieferingsoplysninger blev indført i EU for at ensrette den retlige betydning af de oplysninger, som en virksomhed modtager fra medlemslandenes toldmyndigheder om tariferingen af varer.

Ordningen har til formål at sikre virksomheder en bindende afgørelse om en vares told før du gennemfører en immport. Det vil sige at du så på forhånd kan indkalkulere den rette værdi i din prissætning før du starter en import. En bindende tariferingsoplysning gælder i 6 år.

Alle EU's bindende tarieferingsoplysninger gemmes i en EU database som alle kan søge i. Måske du kan finde  dine produkter i den. Ellers ring til SKAT.

http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/cgi-bin/ebtiquer?Lang=DA

Henrik

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er masser af indlægAmino om told/moms og fragt, så søg lidt mere herinde. Du kan også finde et link til toldtariffen.

Mht. fragt: Jeg henter mange varer fra forskellige leverandører i USA, og jeg lader altid afsenderen stå for fragten, og får efterfølgende en faktura på fragten. Leverandører af en vis størrelse har typisk aftaler med et speditions firma, til betydelig bedre priser end du selv kan få. Mine leverandører bruger oftest UPS, FedEx eller Bax (den sidste dog kun til store forsendelser).

Du skal under alle omstændigheder importørregistreres.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:
Et godt udgangspunkt er at kontakte SKAT.

Tak, Henrik! Jeg tror bare jeg kontakter SKAT Smile

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Der er masser af indlæg på Amino om told/moms og fragt, så søg lidt mere herinde. Du kan også finde et link til toldtariffen.

Hej Kirsten,

Jeg prøver at kigge lidt nærmere på tidligere indlæg og se om jeg kan finde det link du nævner Smile

Mht. fragt, så har jeg før oplevet, når jeg bl.a. har købt varer i Italien, at jeg selv skulle arrangere fragten. Desuden var der meget stor forskel på de enkelte fragt firmaers takster. Det var derfor jeg gerne vil høre, om der er nogen der har erfaring med nogle af dem.

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvtak!

Fragt fra USA kan jeg ikke hjælpe med. Selvom jeg ved at mange af mine kollegaer bruger Bluewater. Fra Italien får jeg en del varer. Der fandt jeg ud af på et tidspunkt at mine leverandører indimellem opnåede endnu bedre priser end jeg kunne opnå via Danmark. Så prøv eventuelt at få dine leverandører til at give dig en pris med og uden levering.

Henrik

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er speditør og har eget firma der varetager og rådgiver om import, og kan hjælpe dig med ovenstående ! Du er meget velkommen til at ringe til mig for at få en snak om tingene.... 

 

De herligste hilsner - Sune

Import Consulting and Services

E-mail: ics@forwarder.dk

Tlf.: 23235786

 

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune,

Jeg ringer til dig på mandag! Smile

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)