Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning af "Salg af arrangementer"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hallo :-)

Jeg driver et socialt og professionelt netværk for veluddannede kvinder. Du skal have en videregående uddannelse for at være medlem.

Et meget veletableret forumeforvaltningsselskab har kontaktet mig, fordi de gerne vil lave arrangementer for mine medlemmer. De vil meget gerne have fat i kvinder med eget dankort. Formålet for dem er naturligvis, at de vil sælge deres serviceydelser, herunder pensionsordninger til mine medlemmer.

Ideen er, at jeg skal stå for at sende invitationer ud til mine medlemmer til arrangementer, hvor formueforvaltningsselskabet tilbyder en gratis lækker middag plus gratis drikkevarer på en god restaurant, og efterfølgende laver de så et oplæg på omkring halvanden time om deres ydelser - så pakker de sammen og går, og medlemmerne kan spise og hygge sig med hinanden på deres regning.

Dvs. jeg sender invitationer ud til alle mine medlemmer om dette arrangement, hvilket alene betyder god markedsføring overfor en kundekreds, som de meget gerne vil i kontakt med (4000 medlemmer). Det er mig der, i samarbejde med formueforvaltningsselskabet, laver invitationerne og står for at tage imod tilmeldinger - dvs. der er også noget administrativt i det for mig.

De ønsker ikke at mere end 25 personer skal deltage i hvert arrangement - der skal dog løbende være arrangementer.

Deres oplæg er, at de vil give mig 50 kr. incl moms pr. deltager der rent faktisk dukker op til arrangementet.

Det synes jeg er ALT for lidt!! Det vil betyder, at jeg vil få 1250 kr. incl moms pr. arrangement. Bare prisen på en middag incl. drikkevarer (kun til middagen) til en enkelt person på det foreslåede sted, koster let omkring 250 - 300 kr.

Mens jeg synes at 50 kr. er ALT for lidt, har jeg brug for nogle indput til, hvordan jeg skal fastsætte prisen?

Nogle med viden om dette, som har konkrete forslag?

VH.

RIkke

 

 

 

 

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Fra  GLOBAL-Network Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:3.0cm 2.0cm 3.0cm 2.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel - Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Hej Rikke

 

Jeg driver til dagligt erhvervsnetværket GLOBAL-Network.com, og jeg tror vi er blevet kontaktet af de samme J

 

Du vil gerne vide lidt om prissætningen, men jeg synes at du skal overveje noget helt andet, der gjorde at min beslutning tog 1,4 sekund –Hvorfor er folk medlem i dit professionelle netværk, er det for at blive tilbudt investeringer, og få god mad. Eller har de meldt sig ind med andre forudsætninger !?

 

Hvis jeg har en gruppe i GLOBAL-Network, der vil have viden, så skal foredragsholderen ikke betale, han skal give dem viden, som beriger dem, og det er ikke mange der er med i et netværk, for at modtage sponseret reklame indslag.

 

Bare en tanke som jeg synes at du skal gøre dig…

 

Omkring prissætningen, hvorfor så ikke prissætte som var det en reklame / annonce i et nyhedsbrev de købte eller som en bannerannonce på din hjemmeside ?

 

Mvh.

 

Brøgger

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brøgger,

Ja, den tanke har jeg selv tænkt. Problemet er bare, at jeg ikke sender nyhedsbreve ud og derfor heller ikke har nogen pris at sammenligne med. Jeg reklamerer i det hele taget ikke.

Jeg ved, at de normalt køber sig til en masse adresser, og så sender de invitationer ud til gud og hver mand, og laver et arrangement når der er interesserede nok. Er der evt nogen der ved, hvad det koster at købe adresser - så kan jeg på den måde forholde mig til, hvad de normalt har af udgifter ved at finde deltagere.

Hilsner

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du i forvejen har en god forretning ved at drive netværket, skal du sætte prisen væsentligt højrere end det nævnte.

Tænk på, hvad det er værd for dem.
De sælger jo nok nogle ydelser ved hvert arrangement - hvad er det værd for dem?
Hvor præcis er din målgruppe i fht. at købe netop disse ydelser?

Og læs så lige Brøggers indlæg igen.
Pas på ikke at ødelægge dit netværks tillid til dig.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)