Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"alias" domænenavne med link

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Gudumholm
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marcel.

jeg har lige læst jeres indlæg og er nu meget i tvivl om jeg er ved at cloake i min uvidenhed..

Selvom jeg laver hjemmesider og har arbejdet med det siden 2001, kan man ikke rumme al viden og udvikling, når man kun er sig selv.. derfor er jeg meget taknemlig for dine gode råd.

Jeg har flere domæner hos surftown og for at jeg ikke skal betale webhotel for dem alle sammen, er de ikke opført med webhotel, men jeg har lavet dem til alias i cp panelet. det er bl.a. www.fotoredigering.dk og www.fotoretouchering.dk, som skal være alias under www.billedbearbejdning.dk. Sjovt nok, så bliver siderne vist under deres domænenavne. Dvs. at de ikke bliver stillet videre til billedbearbejdning.dk

Nu testede jeg lige server headers koden og den er sjovt nok 200:

#1 Server Response: http://www.fotoredigering.dk
HTTP Status Code: HTTP/1.1 200 OK
Date: Tue, 28 Dec 2010 07:10:16 GMT
Server: Apache/1.3.41
X-Powered-By: PHP/4.4.9
Connection: close
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: text/html

Hvad betyder det for google SEO?

Håber, at du gider hjælpe mig med det :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeannine

Først vil jeg lige sige at du har svaret på en over 2 år gammel tråd.

Men... den måde som det er gjort på hos dig betyder at du nu ligger inde med en række domæner der viser nøjagtigt det samme. Du er nu ramt af duplicate content som du skal reagere på med det samme.

Du burde kunne have flere domæner i samme webhotel pakke, men på den måde at du kan styre nøjagtigt hvad de skal vise. Her skal du så lave en lille ændring så du redirecter til din hovedside.

Men som Marcel er inde på så kan du lave nogle små sider som beskriver lidt af det du har på hovedsiden og som linker til den.

Men alt efter hvor meget dine "underdomæner" er indeksert så kan det godt være at du skal ud i at redirect alle undersiderne til hoveddomænet.

Så jeg vil anbefale dig at få fat i en SEO-mand der hurtigt kan klare denne opgave for dig.

Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sæt nogen sider op på de domæner du har og læg nogen links ind til din "hoved"side. Det er der ikke noget i vejen for. I princippet kan der stå: "Hej verden! tjek min side: www.x.com"

Du skal ikke være bange for at linke. :)

 

Fra Gudumholm
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa med jer.

tusinde tak for jeres hjælp. Jeg tror, at jeg skifter til en VPS server webhotelløsning med ubegrænsede domæner og så opretter kampagner, der linker videre til 1 landing page på de enkelte domæner, så kan jeg også linke derfra videre til den egentlige hoveddomæne. Det bliver google da vist ikke sur over, eller?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)