Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skriver dit websites indhold!

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Det er ved at være et stykke tid siden jeg sidste har været aktiv her på debatten, men har været beskæftiget af andre ting.

Jeg har fået en idé, som jeg lige vil se, om der rent faktisk er et marked for.

Jeg har - i al beskedenhed - gode anlæg for at skrive, og holder meget af det. Min idé går kort sagt ud på, at jeg skriver indholdet på jeres websites.

Jeg har lagt mærke til, at mange som ønsker at starte et website op, ofte dropper idéen pga. manglende skriveerfaring eller manglende tro på egne evner udi skriveriet. Her er det så at jeg kommer ind i billedet, og tilbyder at skrive indholdet for x antal kr.

Jeg forestiller mig at scenariet er således:

Personen ønsker at starte et website op - eksempelvis om cykling.

Vedkommende føler sig ikke i stand til at skrive indholdet i et niveau, så det er overskueligt og brugbart for en eventuel læser.

Vedkommende henvender sig til mig, og fremlægger de emner, som han/hun ønsker der skal skrives om.

Dette kan være eksempelvis være køb af cykel, cykelteknik, reparationer og vedligeholdelse osv.

Jeg researcher emnet til bunds, læser bøger og tilegner mig viden i forhold til emnet

Jeg skriver artiklerne.

Jeg sender materialet til vedkommende, som derefter bruger det på sit website, SÅFREMT KUNDEN ER TILFREDS

Betaling overføres - mission complete

 

Jeg vil nu gerne høre, om dette er realistisk? Er der et marked for dette?

Evt. kunne jeg forestlle mig også at læse korrektur på allerede eksisterende artikler.

Hvis der er interesserede, kan jeg skrive en artikel, som jeg vil poste her på Amino.

Tak for hjælpen!

 

Med venlig hilsen

Jakob

Fra Århus
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville helt sikkert være interesseret, men tror der er flere der gør det i forvejen, så det handler vel og dine skriveegenskaber og prisen. Min tidligere engelsklærer tjente 12 kr. pr. linie hun oversatter fra dansk til engelsk. Lyder umildbart af meget, men hun gjorde opmærksom på at hun bestemt ikke havde en vanvittig månedsløn da hun skulle sætte sig ind i tekniske betegnelser mv.

Med venlig hilsen, Lasse Espeholt
track-trace.dk - Track & trace via e-mail (Gratis)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da som en god ide. Hvad er din pris?

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg har ikke arbejdet så meget videre med idéen endnu, og kender derfor ikke prislejet. 12 kr. pr linie for en oversættelse syntes jeg lyder af temmeligt meget, men da det ikke er oversættelser jeg vil arbejde med, kan det ikke helt sammenlignes. På den anden side, så kræver det et stort stykke abejde at indhente information, så det kan udmærket være det prisområde som er det mest realistiske. Et vildt gæt lyder måske på 6 - 8 kroner pr. linie.

Men dette er også en af årsagerne til at jeg poster her. Hvad vil I betale? 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes måske ideen skal ændres lidt. Når man starter en shop/hjemmeside om et bestemt emne, er det ofte fordi man ved en del om det i forvejen. Tror derfor ikke iværksætteren vil betale dig penge for at indhente den viden som han allerede sidder med.   

Derimod er iværksætteren sikkert i stand til at skrive det, dog ikke ordentlig. En opgave for dig kunne derfor være at omskrive teksterne....

Hvis man ikke selv har overskud eller tid til at skrive det, vil en løsning kunne være at du gennem samtaleren med ejeren meget hurtigere kunne opnå den viden han/hun har.

Jeg tror at jo mere du kan skære af prisen i din research jo bedre. For det er nok en af de steder hvor der først bliver sparet!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne betale for det. Smile

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Rart at vide Smile

Er der flere der har et godt bud?

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torrild

Jeg synes at det lyder som en god idé, og jeg kunne godt finde på at benytte det i fremtiden. Men hvad med at starte en portal for freelance skribenter? Så kunne folk med indsigt i forskellige emner melde sig på banen og skrive diverse artikler. Godt for f.eks. studerende til at tjene nogle skillinger. Jeg ved ikke om det findes i forvejen, det var blot en hurtig idé.

Hilsen
Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er helt klart et marked for det, og markedet har eksisteret i MANGE ÅR.
Det du beskriver er en Ghostwriter. http://en.wikipedia.org/wiki/Ghostwriter

I Danmark er det ikke meget udbredt, så det man normalt gør er at hyre en engelsk/indisk ghostwriter for derefter at hyre en dansker til at oversætte det til dansk.
Hvis dine priser er fair, så er der klart et marked for det, og jeg ville også gerne betale for det Smile Smile Smile 

Held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Jeg syntes måske ideen skal ændres lidt. Når man starter en shop/hjemmeside om et bestemt emne, er det ofte fordi man ved en del om det i forvejen. Tror derfor ikke iværksætteren vil betale dig penge for at indhente den viden som han allerede sidder med.   

Derimod er iværksætteren sikkert i stand til at skrive det, dog ikke ordentlig. En opgave for dig kunne derfor være at omskrive teksterne....

Hvis man ikke selv har overskud eller tid til at skrive det, vil en løsning kunne være at du gennem samtaleren med ejeren meget hurtigere kunne opnå den viden han/hun har.

Jeg tror at jo mere du kan skære af prisen i din research jo bedre. For det er nok en af de steder hvor der først bliver sparet!

Ikke helt korrekt. En person som laver penge er ikke interesseret i selve emnet. Det kan være en stor fordel når man starter ud, men emnet er fuldstændigt ligegyldigt. Det er forretningen det drejer sig om.
Så det at kunne få en anden til at researche og skrive kvalitets content vil være en SUPER MULIGHED for alle danske iværksættere

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)