Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told & Skat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige læst at skat har krav i ca. 40- 50 små virksomheder, i køge og korsør området,det skal indfries ellers bliver de tvangslukket.

Spørgsmål :  

Hvad er årsagen til at nogen vælger skat fra ?

Er det bestemte brancher det går ud over ?.

Eller er der faldgrupper som nye hurtig glemmer ?

Er det en dårlig tid at starte op i, det ser ud som om der næsten er kamp om der arbejder er tilbage, ( byggeri)

Jeg lidt bekymret for evt opstart, da jeg ser nogle røde lamper hist og her.

Venlig hilsen Lars Jensen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne rimeligt nemt forestille mig at det er virksomheder som glemmer at lægge momsen til side, og blot bruger løs, eller måske glemmer at angive og indbetale.

Virksomheder der ikke indsender årsregnskab lukkes også af SKAT rimeligt hurtigt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

virksomheder der ikke er a/s eller aps behøver vel ikke indsende årsregnskab, kun indsendt hvor meget skat jeg skal betale... (jeg har i hvert fald ikke indsendt et komplet årsregnskab.. håber ikke jeg bliver tvangslukket :-) )

men momsregistrering og betaling af skat, det skal man huske... momsregistrering koster 800 bobs hvis man glemmer :-) ..

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåe nej, der er bare en masse regnskabsoplysninger man skal udfylde som enkeltmandsfirma (hvis omsætningen er over, vistnok 300.000) - Jeg fik ihvertfald min revisor til at slås med det sidste år, da jeg ikke ville til at sætte mig ind i det :)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:
men momsregistrering og betaling af skat, det skal man huske... momsregistrering koster 800 bobs hvis man glemmer :-) ..

Og derfor er det godt at have opgivet en e-mail adresse man tjekker jævnligt, så får man nemlig et par mails fra Skat hvis man skulle "glemme" at få indberettet og indbetalt sin moms til tiden.

Det kan være med til at man husker det hele "lidt" bedre når mailen ligger i indboksen og stirrer ondt på en Wink

 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgit - Min-mave.dk:

Og derfor er det godt at have opgivet en e-mail adresse man tjekker jævnligt, så får man nemlig et par mails fra Skat hvis man skulle "glemme" at få indberettet og indbetalt sin moms til tiden.

Min erfaring med de mails er, at de bliver sendt over en måned før man skal indgive og så glemmer man mailen..

Et tricks jeg dog bruger er, at sætte en alarm på mailen til et par uger før der skal indgives... (man kan selvfølgelig også bare gøre det med det samme den kommer ;-) )

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:

Min erfaring med de mails er, at de bliver sendt over en måned før man skal indgive og så glemmer man mailen..

Det er også rigtigt - der kommer den allerførste påmindelse.

Men der kommer endnu en på falderebet, i denne angivelsesperiode var det d. 2 september hvor der var en "venlig" påmindelse og en gulerod om at hvis man skyndte sig kunne man spare de 865 kr (beløbet er vist steget) som det ellers ville koste ved at indtaste for sent.

Ok, jeg er afsløret og jeg er altså glad for den sidste mail der kommer med allersidste advarsel.

Jeg skal da lige have integreret din lille regel, for det er nu rarere at få de forskellige forpligtigelser som selvstændig ud af verden hurtigst muligt i stedet for det at være for sent på den alt for tit

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fy skamme, Birgit, man glemmer ikke momsen! :)

Jeg vil ikke påstå jeg er typen der altid husker alting. Det er jeg nok lidt for manisk og damp-ramt til. Men siden jeg i 1986 fik mit første momsnummer har jeg ikke en eneste gang glemt at indberette rettidigt for både dette og de mange andre momsnumre jeg siden da har været igennem. Jeg har nok altid været lidt panisk angst for at komme ud i for meget rod med dem (hvilket jeg har haft rigeligt af med personskatten ...) :)

Såvidt jeg husker er bøden fra SKAT iøvrigt ikke fradragsberettiget!

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Fy skamme, Birgit, man glemmer ikke momsen! :)

Jeg forsøger at få alt gjort til de rigtige tidspunkter, men for dælen jeg føler jeg render forvirret rundt om mig selv fra tid til anden Sad 

Det komiske er at jeg rent faktsk skal have penge tilbage hver gang, så at jeg ikke får det indberettet hurtigst muligt er ubegribeligt. Nå, men jeg har ikke opgivet at få tingene i orden, så jeg fortsætter min kamp Wink 

Mit mål må være at blive lige så dygtig som du er Mikkel Big Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

> Mit mål må være at blive lige så dygtig som du er Mikkel Big Smile

LOL - der er sgu mange ting jeg er ikke er særlig dygtig til :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)