Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny bog - udgivelse i andre lande - salg af rettigheder til oversættelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg udgiver d. 1. okt. min 3. bog og denne gang på eget forlag.
Salget til boghandlere og andre er gået over al forventning og det samme med gratis markedsføring i blade, magasiner, aviser, radio og TV.
Derfor er jeg sikker på at bogen "har fat i noget"... og helt fra starten har jeg tænkt at den kunne oversættes og udgives i andre lande, så derfor er der ikke noget dansk tekst på nogle fotos eller andet. Har du en idé til hvor jeg kommer videre med det? Jeg ved der er en messe i Frankfurt i oktober, men der kan jeg jo ikke bare stå med en stak bøger. Jeg forestiller mig at jeg skal sælge rettighederne til bogen men stadig have noget pr. solgt bog. Kan du hjælpe mig med en idé til en videre kontakt? Mange hilsner fra den kreativekvinde Idea

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kreativekvinde.

 

Til lykke med din 3. bog og det fine salg.

En af mine bøger er blevet oversat til svensk. Min forlægger havde kontakt med en oversætter og "lejede sig ind" hos en sælger i Sverige.

Men jeg ved, at man tidligere kunne få støtte til en prøveoversættelse hos Dansk Litteraturcenter. Prøv evt. at kontakte dem og spørg, om du falder ind under reglerne.

Ellers er det formentlig en litteraturagent, du skal have fat i. Der findes ikke så mange af dem i Danmark, men prøv at skrive "literary agent" eller "literary agency" i Google, så dukker der nogle danske og en del udenlandske frem, som du kan prøve at kontakte.

Har du overvejet bogmessen i København til november? Her kan du evt. få en snak med medlemmer fra Dansk Forfatterforening, som sikkert ved noget om, hvor du kan henvende dig - ligesom de kan henvise dig til andre stande på messen.

Held og lykke med din bog. Du er også velkommen til at sende mig en mail, hvis jeg skal hjælpe dig med nogle adresser på ovenstående eller lignende.

 

Hilsen

Anne

 

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Mange tak for dit svar. Jeg vil gå videre med at finde en litteraturagent, og tjekke de andre ting op som du har omtalt. Tak fordi du tog dig tid til at svare.

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

 

Det gjorde jeg med glæde.  Held og lykke med foretagendet.

 

Hilsen

Anne

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)