Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import at amerikansk tøjmærke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer...

Jeg går med en ide om at importere et amerikansk tøjmørke. Jeg har analyseret mig frem til at mærket har potientialle på det danske marked, velvidende om at branchen har det hårdt for tiden. Mærket er nystartet, og sælges ikke i Danmark på nuværende tidspunkt.

Mine spørgsmål til jer går på følgende:

1) Hvordan bliver jeg importør af tøjmærket?

2) Hvordan sikrer jeg, at jeg bliver eneste importør af tøjmærket i Danmark?

mvh

Andreas

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Kontakt producenten og spørg om du kan blive Distributor.

2) Hvis ja, så spørg om det er muligt at blive eneforhandler for Danmark og få lavet en kontrakt med vilkårene.

Sværere er det ikke i teorien ;-)

I praksis kræver de fleste producenter dog en del volume før de vil give eneforhandling, men hvis det er et lille firma kan det ske de er nemmere at snakke med :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Jeg er selv blevet distributør (eneforhandler) af et amerikansk skomærke.

Jeg kontaktede firmaet og efter lidt korrespondance lavede vi en aftale. Det eneste jeg vil anbefale dig er at finde en god advokat der kan hjælpe med at få de rette aftaler i hus, så du har dine rettigheder på plads. Derudover kan jeg anbefale og "teste" firmaet først og sikre at de leverer som lovet, at de overholder aftaler og varene er i orden når de kommer til Danmark.

Har du andre spørgsmål så bare skriv, jeg har siddet med det her siden i starten af året så er ved at have fået lidt erfaring samt knubs

Mvh Kirstine

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret.

Jeg er meget interesseret i at høre nærmere om risikoen og omkostninger ved at være distrubutør. Jeg formoder også at den pågældende virksomhed ønsker en vis garanti for at man formidler deres brand ordentligt på det danske marked?

Har også overvejet at få agenturet i stedet. Tænker at det nok er nemmere at starte ud med, og så senere blive distributør af mærket hvis salget er godt..

 

 

Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første jeg vil anbefale dig og gøre, er at tage kontakt til firmaet og høre hvad deres planer er.

Hvis det er et lille firma kan det være de er søde og lave en lille aftale med dig for at teste varen af på markedet, og derefter lave en længerevarende kontrakt, det har jeg gjort. Men jeg har også været meget heldig at firmaet er meget søde og har en rigtig god politik for salg og distribution.

Der er mange både fordele og ulemper både ved eneforhandling og agentur, dem kan du læse en masse om på nettet og ellers er der nok også en masse herinde der kan hjælpe med hvad der vil være bedst, men alfa og omega er jo at firmaet gerne vil have deres produkt til Danmark.

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)