Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan en moderator tillade sig?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai,

Først og fremmest skal du have ros for din indsats i den omtalte tråd. Ærgerligt, at I som moderatorer ikke må banne folk.

Hvis du også skal have lidt feedback på dine generelle spørgsmål, så mener jeg afgjort, at det er ok at ændre i indlæg, hvor alternativet ville være at slette det hele.

Mht. affiliate links, så synes jeg i hvert fald, at de konsekvent bør væk i det omfang, de optræder i tråde udenfor "Jeg har et godt tilbud" og "MLM". I de to nævnte fora kan I overveje at give længere snor, da især MLM vel er bygget på den slags.

Helt generelt synes jeg også, at det er en rigtig god idé at fortsætte med at flytte tråde til "Jeg har et godt tilbud", da rigtigt mange af den slags indlæg har det med at finde vej til de andre underfora. Også deltråde, hvis nogen hijacker eksisterende tråde med hele irrelevante tilbud.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg oplever generelt Amino som et pænt og rent sted.
Lige som alle andre steder opstår der lidt nullermænd, eller der bliver spildt lidt lunkent øl.
Så kommer der en moderator med sin lille håndstøvsuger fra OBH eller sin nanocertificerede microfiberklud.
Lad disse Guds engle have så stor frihed som muligt til at løse deres opgaver uden burokratiske mellemmænd og pseudodemokratiske forordninger.

Vi er her på besøg hos en vært, som bestemmer, hvor skabet skal stå - og hvor tit der skal fejes.

mvh Hans

PS - her kunne have været en fin reklame for Roboclean, men dels ville jeg ikke selv have noget ud af det, og dels ville det kvalificere mit indlæg til en tur i skraldespanden.

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig i konceptet at vi er hos en vært der suverænt bestemmer hvordan indlæg håndteres, så den gode stemning bibeholdes.

Jeg har yderligere den holdning at hvis en bruger bevæger sig i grænsetilfælde og evt. betingelser ikke direkte bliver overtrådt, så må det være moderators mavefornemmelse der afgøre hvad der skal ske.

Man kan godt få den fornemmelse at brugere bevidst holder sig inden for betingelser. Hvis moderators mavefornemmelses ikke kunne afgøre en sag, ville alternativet at man hele tiden skulle udtænke flere og flere sindrige betingelser og dermed gøre det svært for fornuftige brugere at finde rundt i det.

Folk der har en upassende adfærd i forum må efter min mening gerne slettes og blokeres uden nogen dialog og gerne hurtigt. Det er jo for det meste voksne mennesker der benytter sitet og det kan ikke være et sites opgave at opdrage på folk. Jeg ser 2 fordele ved dette :

 

  1. De genererer ikke længere de andre brugere.
  2. Forhåbentlig lærer de sig fornuft efterhånden som de bliver blokeret fra diverse fora, og kan opføre sig passende hvis de en dag finder vej ind igen.

Som regl er menneskets natur at ville lære af egne fejl og lytter som regel ikke til retningslinier. Netop derfor nytter det ikke at prøve at tale folk til rette.

Man kunne så lade indlæg være synlige for en periode. 2 fordele ved dette :

  1. Folk undrer sig ikke over hvad indlægget indeholdt.
  2. Andre som havde tænkt sig at skrive lignende indlæg, holder igen for ikke selv at blive smidt ud.

 

Kan lige nævne at jeg selv bestyre et forum og har med tiden fået ovenstående holdning.

/Navnet

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil lige slå en krølle på denne debat som jeg har fulgt nøje.
Det er med overlæg at der er meget få regler på Amino, da et forum fyldt med regler er meget svært at bestyre og dertil bliver det hurtigt kedeligt at være der.
Så derfor har moderatorerne ikke noget direkte regelsæt at køre efter og må ofte foretage deres egne vurderinger. Bliver noget slettet og det er en katastrofe, så er det nemt at genskabe.
Så der kan måske herske lidt anerki på Amino en gang i mellem, men for fander, det er sgu da også meget sjvovt at alting ikke altid er så pænt. Og skulle en iværksætter bliver skræmt væk af tonen, så er man i mine øjne for sart.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet på mange seriøse debatter med stor frekvens af marketingfolk og alle steder har affiliate links været forbudt. Det synes jeg også de burde være her på Amino - og dermed skal moderatorerne naturligvis også være berettiget til at fjerne dem. Affiliate links skaber berettiget tvivl om motivationen for at skrive et indlæg, og det forurener debatten - hvilket jeg også synes vi har set en del eksempler på her på Amino gennem tiden.

Generelt set har moderatorerne ret til at redigere og slette det de nu engnag finder nødvendigt. Er der tale om mindre problemer er det dog i reglem bedre at skrive til den der har lavet indlæget, og få denne til selv at ændre det der ikke er acceptabelt. Det virker langt mindre voldsomt, og er samtidig med til at opdrage folk bedre.

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Så der kan måske herske lidt anerki på Amino en gang i mellem, men for fander, det er sgu da også meget sjvovt at alting ikke altid er så pænt. Og skulle en iværksætter bliver skræmt væk af tonen, så er man i mine øjne for sart.

Bliver man skræmt væk fra Amino skal man nok blive skræmt væk alligevel. Skat, banker, dårlige arbejdstider, uforstående venner, forsømt familie, utilfredse kunder, krævende leverandører osv. Jeg støtter også den del af Martins indlæg jeg ikke citerer.

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg har arbejdet på mange seriøse debatter med stor frekvens af marketingfolk og alle steder har affiliate links været forbudt. Det synes jeg også de burde være her på Amino - og dermed skal moderatorerne naturligvis også være berettiget til at fjerne dem. Affiliate links skaber berettiget tvivl om motivationen for at skrive et indlæg, og det forurener debatten - hvilket jeg også synes vi har set en del eksempler på her på Amino gennem tiden.

Hvis det var et stort problem ville jeg være enig, men det er jo ikke så galt. Den sidste rene affiliate tråd jeg så blev pillet totalt fra hinanden og det er jo bedre folk får lidt "uddannelse"  :-) Vi har begge to f.eks. kritiseret MLM koncepter og selvom jeg synes det er bras (det hele!!!) vil jeg ikke ønske indlægene var forbudt på Amino.

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai.

Jeg synes, at du og andre moderatorer på Amino gør et glimrende arbejde og jeg kan tilslutte mig koret her på siden der 100% støtter op omkring den måde I håndterer indlægene på.

Venlig hilsen,
Christian

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)