Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provision til australsk sælger/agent?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoér!

Jeg lavede dette indlæg i et andet forum men fik ikke rigtig svar; så måske det skulle have været herWink

Jeg er blevet kontaktet af en Australsk rideudstyr grossist, som er meget interesseret i at tage mit mærke ind og sælge det til Australske rideudstyr butikker. Jeg aner intet om dette og vil høre hvilke erfaringer I har med "løn"/Provision.

Hvad skal grossisten have, for at viderer sælge mine vare? Skal det være f.eks. 10% af udsalgsprisen eller?

Jeg håber virkelig på svar, da jeg er meget i tvivl og  jeg VED, at jeg er utrolig naiv og jeg er bange for, at jeg vil komme til at give ALT for meget i "løn".

På forhånd takBig Smile

Hilsen Janne

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Janne,

Nu er jeg ikke ekspert i din branche, men i mange engrosvirksomheder er det sådan, at man skal have en dækningsgrad på mellem 34-38% for at virksomheden hænger sammen - altså en vare som den australske grossist sælger for kr. 100 skal de betale dig kr. 65 for. Omregnet så svarer det til, at grossisten får 35% af deres salgspris hvilket formegentlig godt kan svare til 10% af produktets udsalgspris (hvis det kan koste kr. 350 i detailledet).

Hvis det er en egentlig agent-aftale som de er ude efter, kan der jo passende stilles krav begge veje. Hvis de ønsker en eksklusiv-aftale er der god fornuft i, at du stiller krav om at de aftager en vis mængde varer pr. ordre og samlet set pr. år og at du samtidig får sikkerhed for betalingen, f.eks. via en uigenkaldelig bankgaranti fra deres side.

Husk at få agentaftalen nedfældet på papir (især hvis det er en eksklusiv-aftale) - og lad være med at lade din kunde komme med et "udkast" til en aftale - den slags har det med at ende op til deres fordel fremfor din.

Held og lykke over there Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også at 35% er meget almindeligt for en distributør, men hvorfor bekymre sig om procenter. Giv din mand lov til at tage den pris han finder rigtig og sælger han godt så skal du ikke bekymre dig om han tjener 10 eller 100% på din vare.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)