Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har nogen erfaring med PayEx?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er - som mange andre - lidt knotten over at PBS skal bruge seks (!) uger på at vurdere om jeg kan få lov til at modtage betalingskort eller ej i min nye webshop. Vel at mærke efter at butikken er åben, for ellers må man som bekendt ikke ansøge - så her står jeg ganske nyåben og mister mere eller mindre seks ugers handel - for det bliver altså ikke til ret meget salg, når kunderne skal betale via bankoverførsel.

Jeg tror ikke på Paypal, det bliver for eksotisk, når det foregår på engelsk, og der er grumme historier om mennesker, der har fået tilbageholdt deres overførsler. Jeg har hørt at Ewire ikke kan levere varen.

Så hørte jeg om PayEx. Det ser jo fint ud på hjemmesiden - men funker det? Har nogen prøvet det?

Med venlig hilsen

 Stine Malte

Legetøj med handicap

www.legetoejmedhandicap.dk

 

 

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine,

Jeg har ikke prøvet Payex men udfra hvad jeg har hørt, er det lidt lig paypal o.lign. Dvs. de kunder der handler hos dig, skal også oprette et konto (gratis) hos payex. På den konto kan de med gængse betalingskort indsætte et beløb, som de kan bruge til at handle for på sider der bruger Payex. Med mindre de også nu har en løsning hvor kunden ikke skal oprette en konto, vil jeg mene du risikere at tabe kunder, da det dels gør købsprocessen lidt mere besværlig og nogen sikkert vil være usikre ved at skulle indsætte penge via payex.

Mht. PBS. Hmm. Jeg er helt sikker på du kan (kunne) få PBS aftalen på plads hvis du søgte i god tid inden butikkens åbning. Din butik skal selvfølgelige være online men... PBS kræver at implementationen kan testes inden du får det endelige ok, men det kan gøres på flere måder rent teknisk, uden at du behøver at åbne butikken for offentligheden (f.eks. adgang via speciel url, adgangskode osv.).

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar - jeg tror ikke at jeg vil forsøge mig med Payex.

Mht. at man kan få PBS-godkendelse inden man er klar til at åbne, tror jeg ikke du har ret.

Følgende står i forbindelse med ansøgning; "Er internetbutikken ikke klar indenfor 2 dage efter du har ansøgt, annulleres ansøgningen af PBS."

Men måske har jeg bare misforstået. Jeg tænker at, hvis butikken er klar, så betyder det, at man er færdig med den og når man er færdig, så er man jo også klar til at åbne...

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine.

Jeg overvejer selv Google Checkout til en af mine projekter.

En af grundene er at Google er et godt brand og at det ser forholdsvist simpelt ud at gennemføre en betaling som kunde.

Held og lykke med forretningen.

 

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine, jeg har siddet og kigget på din hjemmeside, og hold kæft hvor jeg sidder og småsmiler. En shop der i høj grad tør afgrænse sine produkter :D.

Ang. betalingen, så vent på pbs.

 

Jimmy

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine.

Jeg var også lige inde på din side og må tilslutte mig Jimmy. Derudover synes jeg at din webshop emmer af sympati, forretningen er unik og har et godt sigte.

 

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Tak for det, det var da en dejlig feedback at vågne op til! Heldigvis har det nyttet at ringe til PBS og være insisterende, så nu er jeg blevet godkendt og har indsendt kontrakt. Så nu sker der forhåbentlig noget snart!
Ha' en god weekend og tak for svar...

Stine

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Google checkout var en god idé - så kan man også nå udenlandske kunder - den vil jeg gå videre med. Og tak for de pæne ord om min forretning, det varmer når man er i opstart!

Ha' en dejlig weekend

Stine

Fra Valby
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine,

 

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor lang tid der gik, fra du havde indsendt kontrakten, til du blev endeligt godkendt? (Jeg har også været inde på din fine hjemmeside og opdaget, at man nu kan betale med dankort :) ).

Jeg er lettere frustreret lige nu, da jeg har misforstået ventetiderne hos PBS... Dagen efter jeg havde fremsendt ansøgningen fik jeg nemlig en mail fra dem, om at indløsningsaftalen var godkendt og jeg nu bare skulle underskrive kontrakten og sende den retur - så ville jeg modtage et forretningsnr på mail. Jeg syntes, det var gået rigtig hurtigt, og tænke at den lange ventetid nok ikke var aktuel lige nu.

I den tro, at jeg ville være endeligt godkendt indenfor en uges tid, har jeg så købt reklamespots i dyre dyre domme... (Bladet udkommer på onsdag!) Og da jeg så ringer til PBS her til morgen for at høre, hvor langt de er nået, så får jeg at vide, at det er fra NU der går 4-6 uger.

Jeg kunne sætte mig ned og tude over, at jeg nu mere eller mindre spilder mine reklamepenge, da jeg godt ved, hvor meget det skræmmer folk væk at skulle betale via bankoverførsel.

 

Der er trods alt ikke gået mere end 3 uger fra du skrev dette indlæg, så jeg håber virkelig, du kan indgyde et lille håb hos mig igen omkring PBS. :)

 

Hilsen Annette

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anette
 
Det gjorde jeg også - misforstod ventetiderne! Da jeg var blevet godkendt ringede jeg glad ind for at høre, hvordan det så rent praktisk skulle gribes an og jeg regnede da med, at det ville være et spørgsmål om før eller efter frokost. Da jeg så hørte, at nu var der tale om ekstra 6-8 ugers ventetid var jeg grædefærdig.
 
Men jeg ringede flere gange og skiftevis talte med store bogstaver og bad noget så pænt, om der ikke var noget de kunne gøre. Jeg fik fat i en masse, der ikke kunne være mere ligeglade, men til sidst var der en helt fantastisk medarbejder, som sørgede for at få mig "smuttet" igennem, da jeg havde en masse presseomtale på vej dagen efter.
Og så lykkedes det.
 
Jeg kan kun sige, at du skal ringe ind til dem og spørge dem, hvor langt de er nået og være irriterende på den venlige måde. Og du skal blive ved. Når du får den lange forklaring om, at de er underbemandede og at de har fået flere ansøgninger end forventet og ikke kan følge med, så må du jo sødt svare, at det sådan set ikke rigtig er dit problem, du betaler jo stadig den samme pris for at få en indløsningsaftale.
Held og lykke med det!
 
Stine
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)