Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån 120.000kr i banken

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg har nu fået afslag fra 2 banker  :(

Den ene bank (lokalbanken) de syndes iden var god og bugettet så fint ud, MEN de ville have.
1. Jeg selv skulle ligge nogle penge selv.
2. Jeg skulle afbetale mit lån på 50.000kr (Bil) først.
3. Jeg skulle stille sikkerhed for resten af beløbet.

Og alle de 3 kunne jeg ikke lige være med på og hvis jeg kunne, tror jeg ikke jeg havde haft brug for at låne 120.000kr af dem.

Den anden bank (Amagerbanken) var også interesseret, men så fant de pludselig ud af at de, kun kunne give mig et erhvervs lån hvis jeg havde været kunde i længere tid. De ville gerne tage mig som kunde men de kunne ikke give mig erhvervs lån med det samme. (Så de foreslog at jeg skulle søge i min egen bank som er lokalbanken)

Jeg vil helst låne i banken og jeg ved jeg er lidt hurtig til at dømme, men er det alle banker der er sådan eller skal jeg bare gå videre til næste bank?
jeg har intet at stille i sikkerhed. Har mit bil lån og Tjener ikke særlig mange penge. Har heller ikke en hemmelig formue, liggende og vente.
Det eneste plus jeg kan frembringe er at jeg har et job nu, som jeg godt kan have ved siden af og det giver penge nok til at jeg kan leve.
og der kan jeg fortsætte så længe jeg vil eller til der bliver for travlt i butikken.

Er jeg lost og kan lige så godt droppe drømmen og finde mig et job eller skal jeg klø på for at låne de 120.000kr et andet sted? 

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg synes, at det er for tidligt at give op.

Men før du forhører dig hos andre banker, så overvej, hvad du kan gøre for at gøre projektet så salgbart som muligt.

I forhold til de tre punkter, kan du overveje, om der er nogle af dem, du kan imødekomme, bare delvist. Kan du f.eks. undvære din bil, hvis det er nødvendligt for at realisere din drøm? (et salg af bil kunne måske også skrabe et mindre beløb sammen, som du kan lægge i dit projekt).

I hvert fald skal du overbevise din kommende bank om, at det ikke er alt for risikofyldt at låne dig penge. Du har allerede et budget for din butik, men kan du f.eks. også strikke et budget sammen for din privatøkonomi, hvori du kan overbevise banken om, at du har råd til at forrente og afdrage 120.000 DKK?

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare klø på!

Hvis Amagerbanken synes det er en god idé, men at banken har en intern regel om at erhvervslån kun gives til privatkunder (!) så skal du finde en bank der ikke har en sådan regel.

Var der noget i din præsentation til banken der kunne gøres bedre? Dét skal du lige tænke over. Måske noget grafik eller lign. som kan illustrere din nye forretning. Man kan lave meget med en computer og en printer uden det koster en bondegård.

Held og lykke - og klø på til du segner...... 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Frank Hellerup Madsen:

Hej,

Jeg synes, at det er for tidligt at give op.

Men før du forhører dig hos andre banker, så overvej, hvad du kan gøre for at gøre projektet så salgbart som muligt.

I forhold til de tre punkter, kan du overveje, om der er nogle af dem, du kan imødekomme, bare delvist. Kan du f.eks. undvære din bil, hvis det er nødvendligt for at realisere din drøm? (et salg af bil kunne måske også skrabe et mindre beløb sammen, som du kan lægge i dit projekt).

I hvert fald skal du overbevise din kommende bank om, at det ikke er alt for risikofyldt at låne dig penge. Du har allerede et budget for din butik, men kan du f.eks. også strikke et budget sammen for din privatøkonomi, hvori du kan overbevise banken om, at du har råd til at forrente og afdrage 120.000 DKK?

Ja jeg har fremvist at jeg også kan betale det via mit private buget hvis feks det hele går ned.
Kan desvære ikke undvære bilen i projektet men kan mulighvis skrape 10-20.000kr sammen.

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvordan fremligger jeg det best hopper ned i banken og siger jeg vil snakke med en eller forberede dem og ringe eller skrive og aftale et møde?

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kastrupsmykker:

Du skal bare klø på!

Hvis Amagerbanken synes det er en god idé, men at banken har en intern regel om at erhvervslån kun gives til privatkunder (!) så skal du finde en bank der ikke har en sådan regel.

Var der noget i din præsentation til banken der kunne gøres bedre? Dét skal du lige tænke over. Måske noget grafik eller lign. som kan illustrere din nye forretning. Man kan lave meget med en computer og en printer uden det koster en bondegård.

Held og lykke - og klø på til du segner...... 



Det lyder da som en rigtig god ide med noget grafisk fremligning af butikken
det vil jeg da helt klart gøre

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Din bank virker voldsomt konservativ i mine øjne.

Når driftsbudgettet for din kommende butik ser fornuftigt ud, og du ellers kan fremvise luft i privatbudgettet til at tilbagebetale lånet, hvis alt går galt, så bør du kunne finde en anden bank, der vil låne dig 120K.

Mit bud vil være, at du finpudser dit præsentationsmateriale, så det er tip-top, inkl. en budgetskitse for privatbudgettet, der viser at det også hænger sammen. Herefter ringer du rundt til nogle udvalgte banker, forklarer helt kort dit ønske om lån og får sat et møde op i banken med en relevant rådgiver.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Din bank virker voldsomt konservativ i mine øjne.

Når driftsbudgettet for din kommende butik ser fornuftigt ud, og du ellers kan fremvise luft i privatbudgettet til at tilbagebetale lånet, hvis alt går galt, så bør du kunne finde en anden bank, der vil låne dig 120K.

Mit bud vil være, at du finpudser dit præsentationsmateriale, så det er tip-top, inkl. en budgetskitse for privatbudgettet, der viser at det også hænger sammen. Herefter ringer du rundt til nogle udvalgte banker, forklarer helt kort dit ønske om lån og får sat et møde op i banken med en relevant rådgiver.

 

Ja det syndes jeg sådan set også at de er!
Så vil jeg lae et lidt finere oplæg og prøve at kontakte nogle fler etak fordi i kan holde modet oppe hos en ;)

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Xaque.

Hvis banken ikke kan eller vil hjælpe kan du jo prøve andre steder.

www.air4u.dk er der samlet nogle låneudbydere du kan prøve.

Der stilles ikke så mange spørgsmål, til gengæld er lånene dyrere end i banken.

Held & lykke med projektet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)