Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sitemap bliver ikke crawlet?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 Heay

Jeg har dette site som bliver crawlet næsten dagligt:
http://lemans.frac.dk/

Ifølge min statistik som logger alle besøg fra Googlebot kan jeg se at den ikke har været forbi mit sitemap (se nederst i linket):
http://lemans.frac.dk/stats.php

Det forstår jeg ikke helt da jeg har placeret et link til mit sitemap nederst på forsiden, og burde Googlebot ikke være vilde med at crawle et sitemap, da det giver dem et godt overblik over strukturen på siden?

Jeg tænker lidt at linket måske er placeret for langt nede på siden og botten simpelthen ikke kommer helt derned, men det lyder bare mærkeligt?

Nogen der har et godt bud?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jace,

Har du tilføjet dit sitemap i googles webmaster tool?

Med venlig hilsen
Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 Nej, men det er gjort nu.

Men burde Google ikke selv følge links rundt på sitet og finde det af den vej?

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jace, jeg har lige forsøgt at komme ind på dit site, men det går ikke (Serveren blev ikke fundet). Hvis det sker med jævne mellemrum, er det helt klart også en grund til, at dit site ikke bliver crawlet optimalt.

Jace:

 Nej, men det er gjort nu.

Men burde Google ikke selv følge links rundt på sitet og finde det af den vej?

Burde og burde... Smile...Googlebot bruger sikkert sine resourcer bedst muligt, og hvis du kan give den en hånd ved at tilføje sitemap'en i webmaster tools, er det vel bare med at få det gjort Smile Jeg har selv gode erfaringer med at gøre dette.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ja, det er desværre det der sker engang imellem når man bruger en gratis webhost, men det har nu ikke været så slemt. Sitet er forresten oppe igen nu.

Apropos at bruge sine ressourcer, så har jeg læst herinde et sted at Googlebot har et budget hver gang den besøger et domæne for hvor mange sider den vil crawle, og for et helt nyt site som mit kan det måske være at dens budget kun er at læse index.php og så hoppe videre? 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja eller os har det noget at gøre med indholdet i dit sitemap - du har kun et link og det er til din forside.

Mvh

Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Paw Hellegaard:

Ja eller os har det noget at gøre med indholdet i dit sitemap - du har kun et link og det er til din forside.

Mvh

Paw Hellegaard

 

Det er rigtigt at det er et meget tamt sitemap jeg har, men domænet indeholder kun forside som oven i købet er en statisk side, så sitemappet er ikke så nødvendigt, men bare lavet for at gøre Google og andre bots glade :)

Men det ændrer dog ikke på at bots er nødt til at crawle sitemappet for at finde ud af hvor kedeligt indhold det har, så det kan ikke så godt være det der er forklaringen? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jace:

Men det ændrer dog ikke på at bots er nødt til at crawle sitemappet for at finde ud af hvor kedeligt indhold det har, så det kan ikke så godt være det der er forklaringen? 

Hvordan ved du at de ikke har crawlet det? Google kan sagtens crawle en side uden at proppe den i indekset hvor de kan søges frem igen.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Hvordan ved du at de ikke har crawlet det? Google kan sagtens crawle en side uden at proppe den i indekset hvor de kan søges frem igen.
 

Det ved jeg fordi jeg logger alle besøg som indeholder "google" i hostname og resultatet af den log kan ses nederst på denne side:

http://lemans.frac.dk/stats.php

Som man kan se har Google først crawlet sitemappet d. 31/7, nemlig den dag hvor jeg tilmeldte sitemappet under Google Webmaster Tools. Tidligere har botten ikke crawlet sitemappet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)