Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NewsJunkie.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin M:

Du bør nok lige læse RSS politkken for de forskellige sider.. f.eks. EB.dk


http://ekstrabladet.dk/om_ekstra_bladet/article203199.ece   "Ekstra Bladet accepterer derimod ikke uden tilladelse, at RSS-feeds indgår i nyhedsoversigter osv. osv."

Mange af siderne er villige til at indgå en aftale. Jeg har således kontaktet alle de nyhedskilder NewsJunkie.dk repræsentere for at indgå en aftale med dem, og jeg har indtil videre ikke fået afslag på nogle endnu, men jeg har så heller ikke fået svar fra EB ;) så jeg håber på det bedste.

Ellers, tak for kommentarene.. da lækkert at vide at i synes om det.

Mvh, Marc Falk

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

At Ekstra Bladet ikke accepterer brug af RSS-Feeds viser bare hvor uvidende folk er om internettet. RSS-Feeds falder udenfor Copyright lovgivningen ligesom vi i Danmark har lov til at citere bøger, medier og internettet (dog med en max. længde) uden at konfrontere forfatteren med det. Jeg har ikke læst jura, men jeg er ret sikker på at du ikke behøve søge om tilladelse.

Hvad siden angår så er den for tung (338532 Bytes) hvilket nemt kan reduceres. Jeg forstår desuden ikke hvad du bruger alle dine javascripts til da jeg ikke kan se nogen effekter der behøver javascripts (ikke på forsiden ihvertfald). Hvis du virkelig mener at dine javascripts er nødvendige så bør du overveje at bruge PHP eller javascript til at forsinke downloadet af disse javascripts.

Jeg har ikke haft tid til at se dine javascripts igennem, men måske skulle du prøve at bruge et library som mootools eller jQuery. Jeg arbejder pt. på et auktionswebsite skrevet i mootools og med tiden er jeg kommet til at elske mootools mange funktioner og brugervenlighed. Du bør desuden komprimere dine scripts med YUI (http://www.julienlecomte.net/yuicompressor/) eller bare bruge (http://www.xtreeme.com/javascript-optimizer/)

Dit HTML fylder 141119 Bytes hvilket kan reduceres på mange måder, men hvis du starter med at fjerne alle mellemrum og unødvendige karakterer, du bør desuden læse Yahoo's blog skrevet af Yahoo's udviklere (http://developer.yahoo.com/performance/rules.html)

Komprimerer dine billeder med en png optimizer og se om du ikke har tid til at lave CSS Sprites

 

Held og lykke

UMBA :)

Ulrik M (18) - Umba
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

umba:

At Ekstra Bladet ikke accepterer brug af RSS-Feeds viser bare hvor uvidende folk er om internettet. RSS-Feeds falder udenfor Copyright lovgivningen ligesom vi i Danmark har lov til at citere bøger, medier og internettet (dog med en max. længde) uden at konfrontere forfatteren med det. Jeg har ikke læst jura, men jeg er ret sikker på at du ikke behøve søge om tilladelse.

Det er vist ikke helt så lige til.

http://www.computerworld.dk/blog/it-advokaten/209?cid=9&q=It-advokaten-bloggen&a=cid&i=9&pos=19

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

umba:

At Ekstra Bladet ikke accepterer brug af RSS-Feeds viser bare hvor uvidende folk er om internettet. RSS-Feeds falder udenfor Copyright lovgivningen ligesom vi i Danmark har lov til at citere bøger, medier og internettet (dog med en max. længde) uden at konfrontere forfatteren med det. Jeg har ikke læst jura, men jeg er ret sikker på at du ikke behøve søge om tilladelse.

Hvad siden angår så er den for tung (338532 Bytes) hvilket nemt kan reduceres. Jeg forstår desuden ikke hvad du bruger alle dine javascripts til da jeg ikke kan se nogen effekter der behøver javascripts (ikke på forsiden ihvertfald). Hvis du virkelig mener at dine javascripts er nødvendige så bør du overveje at bruge PHP eller javascript til at forsinke downloadet af disse javascripts.

Jeg har ikke haft tid til at se dine javascripts igennem, men måske skulle du prøve at bruge et library som mootools eller jQuery. Jeg arbejder pt. på et auktionswebsite skrevet i mootools og med tiden er jeg kommet til at elske mootools mange funktioner og brugervenlighed. Du bør desuden komprimere dine scripts med YUI (http://www.julienlecomte.net/yuicompressor/) eller bare bruge (http://www.xtreeme.com/javascript-optimizer/)

Dit HTML fylder 141119 Bytes hvilket kan reduceres på mange måder, men hvis du starter med at fjerne alle mellemrum og unødvendige karakterer, du bør desuden læse Yahoo's blog skrevet af Yahoo's udviklere (http://developer.yahoo.com/performance/rules.html)

Komprimerer dine billeder med en png optimizer og se om du ikke har tid til at lave CSS Sprites

 

Held og lykke

UMBA :)

Tak for kritikken. Jeg er opmærksom på at der er en masse bytes at hente, og det arbejder jeg også på. Grunden til at der ikke er reduceret nok p.t. er simpelthen pga. uvidenhed. Før jeg gik igang med projektet, var jeg ikke så meget inde i javascript libraries og brugen af dem, så jeg tog det jeg havde indtryk af dækkede mine behov (Prototype; som er alt for stort, hvilket din post også hentyder til :). P.t. eksperimentere jeg netop med mootools, som sagtens kan løse de javascript-ting jeg har på siden, så det kommer i en update.

CSS-sprites er også en af de ting jeg har på tegnebrættet, for det skaber lidt for mange requests.

Igen, tak for feedbacken ;) godt med noget konstruktiv kritik.

Mvh, Marc Falk

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

mootools er et rigtig godt valg. Desværre har de netop lukket deres forum hvilket godt kan gøre det svært at få hjælp, men hvis du støder på nogle problemer så er du velkommen til at skrive en pm ellers kan du jo prøve på http://mooforum.net

Angående CSS Sprites så er det et helvede at samle 20-30 billeder, men det ved du nok allerede :)

Held og lykke med det

Ulrik M (18) - Umba
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej du.

 

Jeg har noget du mangler.. Nemlig en SØGEMASKINE, jeg vil gerne kunne søge rundt i dine nyheder, ellers virkelig en fed side, du burde lave din menu mere stilren i forhold til resten af siden, hvorfor mørk? Du har ellers en så lys side? Brug lysgrå, eller lign, sort får det til at danne uoverskuelighed, hurtigt hvis man ikke er så god til computeren ;)

 

Hvis du har lyst til at inplenmentere SMS system til din side, kan vi hurtigt og nemt få det intregreret. Kontakt mig evt. på 21 75 75 70 eller på Soeren@Hoevring.dk

 

Mvh

Søren Høvring 

-- Man kan hvad man vil!

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

umba:

mootools er et rigtig godt valg. Desværre har de netop lukket deres forum hvilket godt kan gøre det svært at få hjælp, men hvis du støder på nogle problemer så er du velkommen til at skrive en pm ellers kan du jo prøve på http://mooforum.net

Angående CSS Sprites så er det et helvede at samle 20-30 billeder, men det ved du nok allerede :)

Held og lykke med det

Tak for rådet, og tak for din hjælp.. kan godt være jeg smider en pm, hvis jeg får problemer med noget :)

Og jah, CSS sprites med mere end 20 billeder kan være slavearbejde :P plejer at bruge... http://spritegen.website-performance.org/

Søren Høvring:

 Hej du.

 

Jeg har noget du mangler.. Nemlig en SØGEMASKINE, jeg vil gerne kunne søge rundt i dine nyheder, ellers virkelig en fed side, du burde lave din menu mere stilren i forhold til resten af siden, hvorfor mørk? Du har ellers en så lys side? Brug lysgrå, eller lign, sort får det til at danne uoverskuelighed, hurtigt hvis man ikke er så god til computeren ;)

 

Hvis du har lyst til at inplenmentere SMS system til din side, kan vi hurtigt og nemt få det intregreret. Kontakt mig evt. på 21 75 75 70 eller på Soeren@Hoevring.dk

 

Mvh

Søren Høvring 



Søgemaskine, noteret. God idé :) Men vil du så gerne kunne søge i alle nyheder, eller bare i de aktulle? P.t. lagre jeg ikke alle nyhederne, men kun de aktuelle er cached.

Mht. menuen. Jeg lavede den sort/mørkegrå for at folk skulle lægge mærke til den, og dermed hurtigt finde menuen på siden, lidt som et blikfang. Derudover ville jeg også gerne have at den ikke smelter sammen med indholdet, da jeg helst vil holde menu og indhold separeret. Ville det hjælpe, hvis at de sektioner, man ikke besøger (dvs. de lidt lysere grå menupunkter) blev lysere end de er nu? Jeg kan ikke helt forstå, at det kan virke uoverskueligt på siden, men jeg vil da prøve med nogle variationer. Der er altid plads til forbedringer ;) Takker!

Angående implementering af SMS, hvad havde du tænkt dig? At folk skulle få en sms, med den nyeste nyhed fra en specifik nyhedskilde? eller? Det ved jeg ikke helt om jeg må, men det er da værd at undersøge, hvis der er flere, der kunne se det som noget brugbart. Fyr løs :)

Mvh, Marc Falk

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Marc Falk:

Søgemaskine, noteret. God idé :) Men vil du så gerne kunne søge i alle nyheder, eller bare i de aktulle? P.t. lagre jeg ikke alle nyhederne, men kun de aktuelle er cached.

Mht. menuen. Jeg lavede den sort/mørkegrå for at folk skulle lægge mærke til den, og dermed hurtigt finde menuen på siden, lidt som et blikfang. Derudover ville jeg også gerne have at den ikke smelter sammen med indholdet, da jeg helst vil holde menu og indhold separeret. Ville det hjælpe, hvis at de sektioner, man ikke besøger (dvs. de lidt lysere grå menupunkter) blev lysere end de er nu? Jeg kan ikke helt forstå, at det kan virke uoverskueligt på siden, men jeg vil da prøve med nogle variationer. Der er altid plads til forbedringer ;) Takker!

Angående implementering af SMS, hvad havde du tænkt dig? At folk skulle få en sms, med den nyeste nyhed fra en specifik nyhedskilde? eller? Det ved jeg ikke helt om jeg må, men det er da værd at undersøge, hvis der er flere, der kunne se det som noget brugbart. Fyr løs :)

 

du kunne evt. tage en blå? 

Min gamle far ville have synes at den var alt for uoverskuelig, fordi du får kastet alle de ting i hovedet, også noget sort øverst.

 

Udover det er din side meget meget langsom om at loade, hvis jeg i fremtiden skulle bruge din side, vil jeg ha noget hurtigere, spar mig for alle de featurs jeg ikke skal bruge alligevel..

 

SMS, kunne eksempel være at man indsender en bruger skriver: newsjunkie it til 19xx

Hvorefter man så kunne få en liste over de 4 nyeste nyheder, og bagefter få den fulde nyhed af en af de 4 som man har fået, eksempelvis ved en kode der følger med i listen over de 4 nyeste nyheder, så man eksempelvis skriver: newsjunkie NYHEDS-NR til 19xx

 

Mvh

Søren 

-- Man kan hvad man vil!

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte forresten at skrive, at jeg gerne ville have en søgemaskine, hvor jeg kunne søge over de eksempel 10 nyeste nyheder fra alle nyhedssites, eller gøre søgemaskinen til at man kun søgte under specielle nyhedsgrupper. 

-- Man kan hvad man vil!

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Marc

Dejligt når nogen gider gøre det vi andre sukker efter, sikke meget tid man kan spare.

enkelt, lækkert og overskueligt design, hvad men så selvfølelig også må sige om den amerikanske side som har inspireret dig.  

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)