Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bruttoavance på børnetøj/udstyr

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tænkt mig at åbne et børnetøj/udstyr butik ( omkr. 900 kvadratm. ) men mangler nogle tal for at regne ud hvad der vil koste at starte op. Er der nogen som ved noget om hvor stor bruttoavancen er på børneudstyr og børnetøj?

Hvad med leverandører ? Er der nogle gode messer i udlandet ?

Har I nogle råd eller ideer......så lytter jeg.

Tak

Pia :)

 

 

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 Det lyder som et større projekt. Hvis 900 kvadratmeter ikke er nok, så kan du vel købe en af Bilkas forretninger.

 Det lyder som noget af et sats i den størrelse. Afhængig af hvor butikken ligger, så er det nok ikke en lille husleje vi snakker om. På gågaden i hvilken som helst by, koster sådan en butik trods alt penge. 

Det er forskelligt hvor stor avance der er på tøjet, det afhænger af firmaet der sælger det. Der er firmaer der lokker butikker med en større avance, men det giver jo igen en højere udsalgspris og er ikke altid en fordel. Din indkøbspris kan du gange med et sted mellem 2-3 for at få udsalgsprisen. 

Du skal nok ikke alt for langt væk for at finde børnetøj, i Danmark (Skandinavien) er stilen lidt anderledes end rundt om i verden. Det kan være at et Italiensk mærke sælger godt i Italien, men ikke falder i danskernes smag.

Først skal du nok finde ud af hvilken slags leverandør du vil have. Det kan være at du kan købe hos en Dansk importør der sælger til andre butikker, det  er da det letteste i starten. Der er jo tøjmesser næsten over alt, søg lidt efter dem på google. Skal du have den butik fyldt op med varer, så skal du godt nok bruge lidt startkapital. På den anden side, så starter der jo 20 butikker med børnetøj hver måned på et lille hjørne, jeg gætter på at de 19 lukker igen ret hurtigt. Det er en branche med hård konkurrence, du skal skille dig ud fra mængden. Bare se hvad der er på nettet af butikker med børnetøj.

 Jeg har godt nok selv en butik med børnetøj, men det er meget langt fra det du tænker på. 

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pia,

Jeg syntes selvfølgelig at det er helt super at folk har store ambitioner, men med de spørgsmål du stiller her på Amino så tror jeg altså nok at du burde sætte dig lidt mere ind i hvad det kræver at drive en forretning på den størrelse du snakker om, eller alternativt starte på et helt andet niveau.

hvilken erfaring og baggrund har du?

Mvh

Lars

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)