Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offentlig støtte

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Aminoer.

Jeg håber at der nogle herinde som kunne give mig nogle guidelines m.h.t. hvordan man opnår offentlig støtte til et projekt.

Kan fortælle at projektet er af sundhedsmæssig karakter, d.v.s. at mange mennesker ville få gavn af den/de tilbudte ydelser. 

Har gennem en årrække stødt på forskellige projekter via tv hvor jeg har undret mig over hvordan man i disse projekter har opnået støtte. Her kan f.eks nævnes vores alle sammens Hr. Ventegodt - den famøse læge som........ ja vi kender vel alle historien! Hvis jeg husker korrekt fik Hr. Ventegodt et tilskud på 1-1.5 million om året.

For et par uger siden så jeg på tv at 2 kvinder havde oprettet en hjælpelinie med tilhørende hjemmeside for unge pige med problemer. Fint initiativ men blev dog rystet da jeg hørte at de fik over 6 millioner i tilskud til deres projekt.

Jeg har selv et projekt i tankerne (har faktisk gået med tanken i flere år) som vil tilgodese mere end en lille gruppe mennesker. Det er lige fra den arbejdsløse til ministeren. Et sådan projekt kræver selvfølgelig penge og jeg har derfor følgende spørgsmål:

Hvordan kan personer som de 2 ovenstående opnå den støtte de har fået?

Tror i at disse personer selv hiver løn ud via den støtte de har opnået?

Den støtte som normalt gives er vel baseret på dækning af forskning, marketing, husleje m.m. altså drift?

Hvilken virksomhedsstruktur giver størst mulighed for støtte. Her tænker jeg på om oprettelse af en forening ville være en god løsning? Hvis det er hvordan forholder det sig så m.h.t. udbetaling af løn m.m.

Håber på god feedback herfra.

Tak. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)