Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af stål-varer fra Asien

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er ganske ny indenfor dette område, og søger lidt hjælp. Der er muligvis svaret en del gange på det, men jeg forsøger alligevel:

1. Jeg er igang med at importere stål-varer lavet af kirurgisk stål (316L), men har dæleme svært ved at finde det varenummer jeg skal bruge ved fortoldning. Nogle der kender det, eller er der nogle man kan ringe til for at få det oplyst.

2. Jeg skal udfylde EF-Enhedsdokumentet... kan dette hentes online ?

3. Jeg har bestilt varerne uden at have ovenstående på plads.... var det en fejl ? ... og hvad sker der nu rent praktisk når varerne kommer til Danmark (med TNT).

 På forhånd tak.

Morten Pedersen
www.haisler.dk - Accessories til mænd og kvinder.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

1) Du skal finde varekoden som er den kode du bruger til af tariffere efter, varekoden afhænger af varens anvendelse samt hvilket materiale varen er fremstillet af. Varekoden kan du finde i EU kombinere nomenklatif .... et kæmpeopslagsværk !!

Du vvil kunne læser om fortoldning her:   http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=135092&vId=201816&i=76&action=close#i135092

Her kan du se alle varekoder  http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=170970 

Er du i tvivl om du anvender den rigtigt varekode vil jeg forslå dig at du får lavet en BTO (bindende tarifferingsoplysning) hos skat. se mere i det første link.

 2) Glem det lad din speditør stå for fortoldningen, men husk det er dig der har ansvaret for at der anvendes den rigtige varekoden !

3) hvis du ikke allerede er importør registreret bør du blive det hurtigst muligt. TNT vil formodenlig uden videre fortolde din vare(r) med den varekode    de finder bedst egnet ( men ofte bruger de en forkert kode)

 Mvh

Ravn

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)