Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

biludlejning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

hej

går lidt med tankerne at starte noget biludlejning, i den anledning ønsker jeg at få besvaret følgende spørgsmål:

da biler som bekendt mister meget af deres værdi meget hurtigt, vil jeg høre om det er muligt at trække afskrivninger fra og i så fald hvilken afskrivningsform vil passe bedst?

kan man trække momsen fra?

på forhånd tak tak for jeres hjælp

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du kan skattemæssigt afskrive 25% af sadloen/restsaldoen.

Ja...momsen kan trækkes fra, ligesåvel som du skal momsen udlejning i DK:

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg ved det er en gammel tråd, men jeg kan lige så godt skrive her:
Jeg har nogle nye momsspørgsmål ang. udlejning, som jeg gerne vil have svar på.
Hvis jeg lejer en bil ud til 4 kr. + moms - får jeg  5 kr. af kunden og skal betale 1 kr. i moms. Så langt forstår jeg da moms...
Nu viser det sig, at bilens udgifter for den km er (og nu nævner jeg de priser jeg er vant til som privatperson - dvs. inkl. moms formoder jeg):
50 øre i afskrivning
50 øre i service
1 kr. benzin.
25 øre ejerafgift
50 øre forsikring
25 øre renteudgifter

Hvis jeg dropper alt det der moms forstår jeg det jo godt - så kræver jeg 5 kr. ind hos kunden - og har udgifter for 3,00 kr. - en fortjeneste på 2 kr.

Men som jeg forstå det er der ikke moms på alt. Hvis der var, går jeg ud fra, jeg havde udgifter for 2,40 + moms - dvs. en fortjeneste på 1,60 kr., som jeg så skal beskattes af, ikke?
Nu er der ikke moms på alt, så er der nogle, der kan forklare mig, hvad overskuet så er for mig i dette eksempel - når moms er betalt. Jeg kan forstå, at der er moms på afskrivning - så her er må afskrivningen være 40 øre + moms og det samme er der jo også på service. Men hvad med benzin, ejerafgift, forsikring og renter - hvordan bliver regnskabet med det?

Håber en kan forklare det....

Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der er kun moms på benzin samt service..resten er ikke momsbelagt.

Så du må ændre regnestykket en del.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :


Mange tak for svar. Jeg ændrer regnestykket - og kan de vise så sige, om jeg regner rigtigt?
Da bilen købes med moms - går jeg ud fra at jeg også får momsfradrag for afskrivning på en eller anden måde, ikke? Eller er der pga. registreringsafgiften ikke samlet 25 % moms - men måske kun ca. 10 %?

40 øre afskrivning + 10 øre moms
40 øre service + 10 øre moms
80 øre benzin + 20 øre moms
25 øre ejerafgift
50 øre forsikring
25 øre renteudgift

Dvs. jeg får 5 kr. (4 kr. og 1 kr. moms) af kunden og har 2,60 kr. har jeg i udgift + 40 øre moms.
Dvs. jeg tjener 2 kr. - men af disse skal jeg betale 60 øre moms tilbage? - I alt fortjeneste 1,40 kr. - som jeg kan give mig selv i løn?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)