Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begynder grossist søger hjælp

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej aminoer

Jeg var for noget tid siden i USA hvor jeg fandt nogle rigtig fede t-shirts som jeg aldrig før havde set i Danmark. Derfor jeg købte nogle stykker både fordi de var fede og for at kunne føle mig lidt unik Big Smile..... Siden har jeg dog opdaget at de ikke alene er super fede, de er også super lækre og er kommet til at overveje om man kunne tjene en skilling på at importere dem til Danmark og sælge dem til webshops og lign.

Facts: 

De produceres af et mindre firma i Californien som af størrelse kan sammenlignes med danske Panuu, måske lidt mindre

De har så vidt jeg kan google mig frem til, ikke haft nogen større aktivitet i europa og aldrig i Danmark

Prisen pr. t-shirt i amerkanske butikkerne ligger på cirka 22 $ (104 kroner)

Jeg håber at disse oplysninger er nok til at kunne besvare mine spørgsmål Big Smile

Spørgsmål:

1. Med den relative høje butikspris i forhold til amerikanske standarder, er der så overhovedet mulighed for at tjene på projektet når
man pålægger told, fragt, skat osv...

2. Hvilke skatter, told og lign. pålægges tøj som importeres fra USA

3. Hvor stor er chancen for at tilrave sig eneret på import til Danmark

Til sidst skal det lige siges at importen skal bruges som en slags fritidsaktivitet fra studierne så den behøves ikke at kunne lægge en månedsløn ind på kontoen hver måned, men hvis den kunne hjælpe mig ud af pasta-helvedet ville det da ikke være dårligt Stick out tongue

På forhånd tak

Lars

 

 

 

 

 

 

 

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 Udsalgsprisen i USA kan du jo ikke bruge til så meget. Du skal først have fat i firmaet og høre hvad DU skal give for det.

Du skal regne med at lave lidt arbejde, selv om det er fede t-shirts, så sælger de ikke sig selv. Gæt selv hvor mange der sælger t-shirts. Synes du selv at du køber stort ind når du bestiller 200 stk, så tænk på at de skal fragtes med fly. Der kommer jo en pæn udgift til fragt ved så små mængder.

Du skal betale omkring 12% i told og der skal naturligvis betales 25% moms inden kunden får varen. Din udsalgspris skal du nok se på først. Kan du sælge varen til den pris og tjene noget selv?

Nu er der pæn avance på tøj, så selv om den koster 104 kroner i en butik, kan det sagtens være at du kan købe den til under 30 kroner. Det er kun et spørgsmål om at købe nok Smile

Du skal jo nok have lidt penge op af lommen før det giver overskud. Om du kan få eneret i Danmark? Det er der nok kun et firma der kan svare på. Hvis du sælger 3 stk om dagen, så vil de nok gerne have andre til at sælge dem ved siden af.  

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)