Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmeldelser af butikker - mystery shopping

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer !

 Jeg går og fifler lidt med en idé om at starte en portal med anmeldelser af detailbutikker og vil gerne have lidt kritik på nedenstående oplæg.

 Mystery Shopping er blevet mere og mere udbredt blandt detailbutikker for at hæve servide niveauet. Men der er endnu ingen (så vidt jeg ved) som har lavet en portal dedikeret til anmeldelser af serviceniveauet, sortiment etc. i butikkerne. Der er naturligvis sider som kelkoo hvor der også gives ratings, men jeg ser det mere som et register end et anmeldelse, som man f.eks ser af restauranter. Sitet skal tage udgangspunkt i mystery shopping, altså analyser af virksomhederne på rekvirering af virksomhederne selv.

Sitet skal i høj grad financieres gennem de kontingenter som virksomheder betaler for kontinuerlig eftersyn, samt annoncering på sitet.

 Hvad siger i til det?  Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det kan lykkes og blive en lønsom forretning. Men jeg vil meget gerne have lidt kritik og hjælp til eventuelle faldgrupper som jeg har overset i min begejstring for ideen !

På forhånd tak

 The Winner takes it all !

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Hvilke brancher er det du stiler mod? Tror i hvert fald jeg ville begrænse det lidt, så der ikke er 100 kategorier med kun 1 anmelselse i hver (lidt fortegnet billede, men håber du forstår).

Synes som udgangspunkt det er en fin idé med en sådan samling af butiksanmeldelser, men jeg er noget i tvivl om, hvorvidt butikkerne vil være interesserede i at vaske deres beskidte underbukser for "åben skærm" - Hvis jeg var butiksejer ville jeg da bestemt egrne gøre brug af mystery shoppers og tage deres tilbagemeldinger meget seriøse i min videreudvikling af min butik, men jeg tror de fleste bruger det som internt arbejdsredskab og ikke som "reklame" - Bevares hvis det er en god oplevelse/anmeldelse er det jo god reklame, men jeg havde da ikke lyst til at betale for at en dårlig oplevelse/fejl fra mine ansatte blev offentliggjort.

En anden ting: Du skriver ikke så meget om hvordan det skal foregå i praksis. Går ud fra du har overvejet hvordan du undgår, at det bliver en flok useriøs tilsvining af konkurrenter? og/eller en flok kværulanter som brokker sig bare for at brokke sig...

God vind med projektet
Sus 

 

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ked af det, men jeg har svært ved at se din ide... du vil tjene penge på at sætte anmeldelser af detailbutikkers service på nettet, og det skal virksomheden betale for? vedkommende (ekspedienten) som bliver mystery shoppet har krav på at vide at han/hun er blevet udsat for det, og hvordan tror du vedkommende vil have det med at være skyld i en dårlig anmeldelse som blir "offentlig gjort"? okey jeg kan ikke se ideen...

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg må sige at jeg også har svært ved at se ideen... Det svarer vel lidt til at fødevarebranchen selv havde indført smileyordningen og lagt den online.

Det kræver at du kan skabe en form for norm, der siger at hvis ikke butikkerne selv bestiller vurderingen, så er det fordi at de ikke har sagerne i orden, og så på den måde kunne presse butikkerne til at bestille denne "service"

Du kunne måske overveje at vende ideen om. Sådan at du laver dem uopfordret lidt ligesom madanmeldere og så satse på at skabe meget trafik på siden... Men det kræver nok meget forgående arbejde for at skabe et sådan grundlag.

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg arbejder på et koncept, som kan vende op og ned på mystery shopping-markedet. For du har helt ret i, at markedet er der og ja, det kan gøres på en helt anden måde, end det typisk sker i dag.

Så konceptet og forretningsmodellen har jeg klar og jeg søger nogen, der kan udvikle systemet. Er det dig?

Hvis du kunne være dig er du velkommen til at kontakte mig på bsc@salgspotentiale.dk

/Brian

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg arbejder på et koncept, som kan vende op og ned på mystery shopping-markedet. For du har helt ret i, at markedet er der og ja, det kan gøres på en helt anden måde, end det typisk sker i dag.

Så konceptet og forretningsmodellen har jeg klar og jeg søger nogen, der kan udvikle systemet. Er det dig?

Hvis det kunne være dig er du velkommen til at kontakte mig på bsc@salgspotentiale.dk

/Brian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)