Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg til sverige

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 Jeg har en mindre webshop og overvejer at begynde at sælge til Sverige. En ordrepris vil typisk ligge på mellem 300-2000 kr. og den årlige omsætning i Sverige vil nok ligge under 300.000. I hvertfald i den nærmeste fremtid.

 Men jeg har nogle spørgsmål jeg ikke har kunne finde svar på andre steder på nettet.

1) Er det korrekt at mine svenske kunder skal betale varens pris inkl. dansk moms? Altså ligesom normalt salg i DK.

2) Når jeg sender en pakke til Sverige, kan det så være en anonym pakke med fakturaen inden i? Eller skal der sættes noget faktura e.l. synligt på pakken.

 3) Er det korrekt at jeg skal eksportregistreres uanset størrelsen på mit salg i sverige?

 4) Er der andre detaljer eller gode råd i kan oplyse om.

 

Mange tak

olsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 

1) 

Som udgangspunkt skal du opkræve dansk moms på vare til private svenske kunder, har du et tilstrækkeligt stort salg til private kunder i Sverige og overskrides den af EU fastsatte beløbsgrænse skal du beregne svensk moms.(momsen skal afregnes til de svenske myndigheder)

 

2)

Pakken kan godt være annonym da pakken ikke toldbehandles pga. EU.

 

3)

Nej det er ikke nødvendigt når der er tale om eksport til andre EU lande. 

 

4)

Skal du sende varerne med posten er det en mega dyr fornøjelse,  sender du mere end 20 pakker pr. uge til Sverige kan prisen forhandles med Post Danmark.

 

Mvh

Ravn

 

Fra København
Tilmeldt 14. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har webshoppen www.solsejl.dk og overvejer også at gå igang med det svenske (og måske norske) markede. Er der nogen, der har tips til om betalingsformer som Visa og Mastercard er nok eller om der også skal bruges andre betalingsmuligheder, så som bankoverførelse til svensk konto?

Vedr. fragten kan det så være en fordel at have et svensk lager ? - evt. en samarbejdspartner (nogen der kender nogle emner?) eller en svensker til at afsende pakkerne eller svarer det til en filial og det der følger med den?

Nogen kan mene at man burde sælge paraplyer i Norge Storm i stedet Big Smile, men ozonlaget er faktisk tyndere tættere på polerne, så netop dér er solsejl måske mere relevante end i Danmark - så skal vi bare lige få nordmændene til at forså det Wink

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

priser på fragt til sverige.

ta et kig på www.iks-logistik.dk  netexpresse-europe eller eurobag . og se om du kan bruge det noget

mvh. benny

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Riskær-Smidt:

Vi har webshoppen www.solsejl.dk og overvejer også at gå igang med det svenske (og måske norske) markede. Er der nogen, der har tips til om betalingsformer som Visa og Mastercard er nok eller om der også skal bruges andre betalingsmuligheder, så som bankoverførelse til svensk konto?

Vedr. fragten kan det så være en fordel at have et svensk lager ? - evt. en samarbejdspartner (nogen der kender nogle emner?) eller en svensker til at afsende pakkerne eller svarer det til en filial og det der følger med den?

Nogen kan mene at man burde sælge paraplyer i Norge Storm i stedet Big Smile, men ozonlaget er faktisk tyndere tættere på polerne, så netop dér er solsejl måske mere relevante end i Danmark - så skal vi bare lige få nordmændene til at forså det Wink

Hej Rasmus

Prøv at kontakte Dansk Exportråd de er til for at hjælpe  dig med export.

http://www.um.dk/da/menu/Eksportraadgivning/ 

 

mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)