Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges - Penge ud af Brasilien?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Du skal finde ud af om DK har indgået en dobbeltbeksatningsaftale med Brasilien.

 

Okay! Jeg vil forsøge at tage kontakt til SKAT så.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Da Silva:

Min bank, Nordea, kan heller ikke være mig behjælpelig desværre...

  

 

Mystisk - og temmelig dårlig rådgivning. Måske snakker du med den gale filial. Prøv denne:

Nordea Bank
São Paulo Representative Office
Rua Oscar Freire 379 - CJ 122
CEP - 01426-001 São Paulo - SP Brazil
Tel: +55 11 3066 2580
Fax: +55 11 3066 2582
E-mail: saopaulo@nordea.com.br

 

Da Silva:

hvorledes jeg skal forholde mig til den danske arveafgift?

  

Der var du heldig. Arveafgiften er afskaffet. Du skal heller ikke betale skat af arv som du modtager. I normale danske arvesager er det boet der betaler 15% eller mere i afgift af den del af boet der overstiger godt 250.000 kr. Men dette er jo ikke en dansk arvesag. Så vidt jeg læser boafgiftlovens §9 ( https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=18346 ) skal arvelader enten have boet her i landet ved sin død eller have haft ejendom her i landet for at der kan være tale om at betale noget som helst. Men det sidste - det med udenlandske arvesager til danske modtagere - det er jeg ikke så sikker på. Jeg ved ikke nok om det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen.

Det kan undre mig meget, at min rådgiver ikke har nævnt deres filial i Sao Paulo, men vil jeg da lige undersøge om de kan være mig behjælpelige!

Mht. arveafgift lyder det umiddelbart meget positivt i forhold til, hvad jeg havde frygtet. Vil kontakte Skat for at få bekræftet hvad du skriver.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

henrikkrebs:

Da Silva:

Min bank, Nordea, kan heller ikke være mig behjælpelig desværre...

  

 

Mystisk - og temmelig dårlig rådgivning. Måske snakker du med den gale filial. Prøv denne:

Nordea Bank
São Paulo Representative Office
Rua Oscar Freire 379 - CJ 122
CEP - 01426-001 São Paulo - SP Brazil
Tel: +55 11 3066 2580
Fax: +55 11 3066 2582
E-mail: saopaulo@nordea.com.br

 

Da Silva:

hvorledes jeg skal forholde mig til den danske arveafgift?

  

Der var du heldig. Arveafgiften er afskaffet. Du skal heller ikke betale skat af arv som du modtager. I normale danske arvesager er det boet der betaler 15% eller mere i afgift af den del af boet der overstiger godt 250.000 kr. Men dette er jo ikke en dansk arvesag. Så vidt jeg læser boafgiftlovens §9 ( https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=18346 ) skal arvelader enten have boet her i landet ved sin død eller have haft ejendom her i landet for at der kan være tale om at betale noget som helst. Men det sidste - det med udenlandske arvesager til danske modtagere - det er jeg ikke så sikker på. Jeg ved ikke nok om det.

 

Du havde ret mht. arveafgift. Jeg har nu fået det bekræftet pr. brev fra SKAT, så den skulle være god nok.

Mht. Nordea Bank i Sao Paulo har denne desværre kun fokus på b2b, hvilket betyder at de ikke kan være mig behjælpelig.

Jeg undersøger pt. muligheden for direkte overførsel igen - evt. via den brasilianske national bank.

Hvis nogen skulle have yderligere idéer så kom endelig med dem, tak ;) !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også forhørt mig ved Western Union, men de kan desværre kun være behjælpelige med overførsler på max. 25-30.000 kr. pr. dag.

Endvidere er det også ulovligt (og meget farligt) at tage et større antal kontanter med ud af landet.

Kan det virkeligt passe, at ingen andre har skullet overføre penge fra Sydamerika til DK? Problemstillingen er den samme ved overførsel fra flere lande i Asien - f.eks. Vietnam.

Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

ved godt det er lidt sent at svare dig på`penge ud af brasillien` men jeg er ved at

blive statsborger i brasillien også og har på nuværende tidspunkt bankkonto i banco do brasil, som er den brasillianske nationalbank.

jeg kan evt godt hjælpe dig, men har du ikke solgt endnu? burde du overveje at udleje, da der er store penge i dette i højsæsonnen som er lige rundt om hjørnet....!!!

med venlig hilsen Ocean Arthur Millner

Tilmeldt 5. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arthur,

Jeg står i en situation, hvor jeg har 250.000 Real og jeg ve dikke hvordan jeg få dem ud af Brasillien.

Pengene står i Ciaxa i Joae Passoa og jeg har hørt de tager 20% for en større overførelse, kan det være rigtigt?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

du er 5 år forsinket Big Smile

Tilmeldt 5. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne jo godt være svaret var det samme :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)