Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskaber - Malta, Cypern el.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forventer at få warrants, optioner og aktier i et eller flere selskaber inden for den kommende tid. Derfor overvejer jeg at oprette et holdingselskab til at have ejerskabet af hensyn til beskatningen af senere gevinster.

Min umiddelbare tanke er at gøre det uden for Danmark bl.a. på Malta eller på Cypern.

Er der nogen der har erfaringer med oprettelse af et sådan selskab herunder pris, fordele & ulemper og alternativer? Er der andre forhold som er vigtige at have med i betragtning eller foreslag til en finansiel holding konstruktion er jeg meget interesseret i at høre meninger hertil.

På forhånd tak for hjælpen.

 

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 Måske det er en sag for http://www.inwema.dk/

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke Hans Birkholm vil beskæftige sig med som gammel PWC mand. Faktum er jo at det pågældende holdingselskab vil blive undergivet dansk beskatning medmindre der indsættes en ledelse i udlandet, og at anpartshaveren som bosiddende i Danmark vil være skattepligtig af udbytter og avancer vedrørende holdingselskabet. Så vil nogle måske sige: Jamen de danske skattemyndighede kender vel ikke noget til holdingselskabets eksistens ? Så er vi ovre i skattekontrollovens regler.

En anden ting er jo at Carsten skriver at det er ham der får tildelt optioner og warrants. Hvis vi taler om optioner og warrants i et personligt ansætttelsesforhold kan man ikke bare lægge dem over i et selskab, om det så er et dansk eller et udenlandsk selskab. For optioner og warrants der tildeles i et ansættelsesforhold efter reglerne i ligningsloven er det et krav at de ikke kan overdrages i løbeperioden, og sker det falder udenfor reglerne om skattefrihed.

En helt tredje ting er at jeg slet ikke forstår Carstens bevæggrunde for at lægge selskabet i udlandet. Hvis det er berettiget at selskabet kan oppebære de pågældende optioner/warrants vil en eventuel avance ved et salg af de aktier som senere erhverves være skattefri ved salg efter mere end 3 års ejertid.     

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også henvende dig til Henriksen på kontakt@a-skat.com om fordele ved offshore selskaber.

En formentlig bedre løsning er SMBA-selskaber, som ligesom AmbA selskaber er reguleret af Lov om visse erhvervsdrivende virksomheder.

Det er nemt og billigt at operere disse.

MVH fra Ejler Ottesen
 

Fra Hellerup
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Fra  Reinhardoil.DK ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

jeg er selv ved at undersøge mulighederne for og udgifterne ved at oprette et holding selskab på Cypern.

Hvor langt er du nået i dine betragtninger. Jeg er mest focuseret på de årlige omkostninger med bl.a. at have en"direktør" så kravene fra det danske skattevæsen er120% opfyldt.. Deudover er der Cypriotiske regnskabskrav som også skal  vurderes.

Kontakt mig evt direkte hvis du fortsat arbejder på ideen. Der kan blive besparelser ved at oprette selskabet  sammen eller samtidigt.

Steen@qvist.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ikke sådan at det danske skattevæsen har opstillet nogle krav om atm anskal have en direktør for at undgå at blive fanget af dansk hjemsted og dansk beskatning. Sådan er det bare og medmindre man vil afgive den bestemmende indflydelse i sit selskab til nogle folk man ikke kender så mener jeg man har et problem hvis de danske skattemyndigheder begynder at grave. 

Taler vi om driftsmæssige aktivteter skal man også lige huske på at danske selskaber ikke er skattepligtige til DK af udenlandske faste driftssteder og ejendomsudlejning i udlandet. Hvorfor så lave et udenlandsk selskab (hvis det da ikke skyldes driften).

Herudover kan jeg se at man ikke tidligere har kommenteret den med at tildelingen af optioner m.v. som oftest vil være en personlig tildeling i kraft af ansættelsesforhold. Dvs. det vil udløse skat hvis man overdrager optionerne til andre og det kan såmænd også betyde at de falder udenfor reglerne i Ligningsloven. 

Jeg har her i den sidste tid fået et par mails fra forskellige revisorer der har fået tilsendt materiale om eks. holdingselskaber på Cypern og mit svar har alle gangene været "papirkurven".

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)