Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger revisor med kenskab til udlandsdansker regler.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoér. Vi er to fotografer i vores danske firma hvor vi 2 x 3 måneder er i Filipinerne hvor vi også fotografere. Da vi lever op til udlandsdansker reglerne kunne vi godt tænke os at tale med en der ved noget mere om det end os selv. Så vi søger en revisor der kan guide os i at flytte vores firma delvis ud af dk, eller helt ud af dk. Mvh Mr. Hansen
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du forklare hvad du mener med udlandsdanskerreglerne. Jeg er vant til at rådgive revisorer m.v. om internationale beskatningsforhold og underviser også i det. Jeg har umiddelbart lidt svært ved at se hvad I kan opnå her (udover godtgørelse eller fradrag for rejse, kost og logi udgifter) når I ikke er væk i mere end 6 måneder.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er sikkert ikke noget, der hedder udenlandsdanskerregler: ) I vores tilfælde komme vi til at være væk i 6-7 mdr. Vi er modefotografer og har travlt 21/2 måned før DKs 2 årlige modemesser, resten af året vil vi bruge på at komme ind på det asiatiske modemarked. Vi er lige kommet hjem fra Manila og har fået vores første filippinske modekunder, så om 21/2 måned når vi er tilbage i Manila, vil vi prøve at starte et firma der. Og indtil det er på plads, må vi køre de filippinske kunder igennem vores danske I/S, og få de fradrag som du nævner.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Taler vi 6 måneder samlet eller 2 x 3 måneder. Er I ansat eller kører I som selvstændige/freelancere ?. Problemet er jo at uanset at I driver et personligt firma i Manila så er I skattepligtige til Danmark af al indkomst når I er fuldt skattepligtige her. Taler vi om et selskab i udlandet er selskabet ligeledes skattepligtig til Danmark når ledelsens sæde befinder sig her i landet. Den eventuelle skat I betaler i udlandet (ved ophold i mere end 6 måneder) vil I så bare få lempelse for i Danmark. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Hansen 

 

Jeg er en dansk fotograf der skal til manila, ville høre om der er nogen steder man kan leje flashudstyr og assi?? er der mulighed for at besøge jer mens jeg er der ??

 

VH

 

Claus 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)